خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

سلام بر مادران

 سلام بر هر چی مظلومیت است، و انتظار و امتنان از عزیزترین کسانی که دوستشان داریم. و می بایست مرحم و یارمان باشد

آیه قران هست که می فرماید: لَا یحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا(النساء/148)

خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیهای دیگران را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست.

این آیه شریفه که راهنمای زندگی و در ارتباط با بیان بدیها و مسائل اجتماعی و حتی خانوادگی هست، خیلی قشنگ تکلیف ما رو نسبت به نحوه ی برخورد و گله و نقد رفتار دیگران، مخصوصا در صورتی که از جانب رفتار دیگران ظلم و ستم و یا حتی بی ملاحظه گی و بی مبالاتی صورت گرفته است، بیان می‌کند.

یادم می آید این آیه اولین بار خطاب به رئیس موسسه، نسبت به اجحافی که صورت گرفته بود این آیه رو نوشتم، واقعا به موقع و با معنی است، و می تواند در مورد کلیه رفتارها و گلایه ها  و انتقادها و .... کاربرد و مصداق داشته باشد.

یکی از مباحثی در مورد بیان اختلافات با اهل سنت در مورد وقایع تاریخی و مباحث خلافت و مباحث ظلم هایی که اهلبیت از جانب مخالفین آنها که متاسفانه از مدعیان صحابی راستین پیامبر هم هست، سیره و روش اهلبیت این بوده است، که حتی مولا امیرالمومنین سفارش کرده است که اصل بیان واقعه و حادثه رو با زبان نرم و منطقی و جدال احسن بیان کنید، از توهین و افتراء و ... پرهیز کنید. مبادا برای ما اهلبیت باعث سرافکندگی باشید، و باید که باعث سرفرازی باشید.

به هر حال نکته صحبت بر روش صحبت با روش محترمانه و مستدل و عقلانی می باشد، ولی تاکید بیشترش بر گفتن درست و اصولی و مبتنی بر واقعیات هاست.

در زندگی زناشویی هم ، یکی از اصولی که می بایست رعایت بشه، صحبت محترمانه و تفاهم و هم فکری و با توجه به واقعیات صحبت کردن است. و نگفتن و فروخوردن به نظرم دردی رو دوا نمی کند، و تکرار با روشهای مختلف و در عین حال مسالمت آمیز می تواند کلید راه باشد.

دیگر اینکه با هنرمندی می بایست دغدغه های و شرایط فرهنگی و اخلاقی و سایر ویژگیهای رفتاری طرف مقابل مخصوصا همسر رو باید در نظر گرفت، و صحبت و طرح توقعات را بازهم تاکید می کنم با صمیمت و محترمانه بیان کرد.

مخصوصا از جانب خانم ، که با روحیه ظریف و ظرافتهای خاص زنانه می بایست دل مرد و مرام رفتاری مرد را به دست آورد، و به این نکته هم توجه کند، که در زندگی مشترک همان طوریکه زن دنبال محبوبیت است، مرد هم دنبال مقبولیت است، و در طرح مسائل و مباحث مورد اختلاف و توقع به این اصل باید توجه کند، و مرد احساس نکند که به مقبولیتش لطمه وارد می شود، یا اینکه اگر مقبولیتش تقویت بشود، بیشتر زمینه تسلیم و مدارا و رفتار مطابق توقع خانم رو رعایت می کند.

من فکر می کنم در خانواده هایی که خانم درآمدی در اثر اشتغال بیرون از منزل کسب می کند، که خیلی هم به نظرم پسندیده است، ولی ممکن است، اینجا مرد احساس کند که خانم با استقلال مالی پیدا کردن، دارد به مقبولیت او لطمه می زند، در نتیجه ضمن اینکه از آن درآمد برای تامین مایحتاج خانواده نمی تواند بگذرد، ولی به سادگی هم حاضر نیست، غرور مردانگی اش رو و آن روحیه مقبولیت طلبی اش رو به راحتی از دست بدهد.

اینجا ظرافت خاص زنانه ضمن رعایت احترام ، و انجام هنرمندی های فرشته گونه ی زنانه ، این اطمینان رو به مرد بدهد که او رو قبول دارد، اما انجام برخی کارهای منزل نه تنها مقبولیت و اقتدار مردانگی کذایی او را در یک جامعه نسبتا مرد سالار کاهش نمی دهد، بلکه او را بدل به انسانی با قلب رئوف و بزرگواری می کند که نسبت به ظرافت همسرش هم توجه دارد، و هم در جای خودش اقتدار مردانگی اش رو به همراه دارد.

و این مسائل بازهم تاکید می کنم با هنرمندی و ظرافت و مهربانیت زنانه می بایست گفته شود، چون هیچ نیرویی نیرومند تر از محبت نیست. ضمن اینکه تحمل تنها، و عضه ها رو در دل تلنبار کردن هم ضمن آسیب رساندن به روحیه و اعصاب ظریف زنانه، باعث بدتر شدن اوضاع عاطفی بین همسران می گردد.

و این را هم اضافه کنم، که سردی رابطه و عدم آموزش صحبت و گفتگوی محترمانه به فرزندان در هر سنی، عواقب نابهنجاری در زندگی آینده فرزندان هم خواهد داشت،  و از جمله داشتن استرس در سن بارداری برای روحیه فرزند نیز آسیب زا می باشد.

همسر در زندگی نقش پشتیبان و آرامش دهنده و تامین کننده آرامش از بیرون رو می بایست داشته باشد، و خانم در خانه مدیریت آرامش درونی و عاطفی بین همسر و فرزندان رو به عهده دارد.

غیر از این باشد با خدا معامله کند، و به خاطر خدا و آسایش آینده فرزندان تحمل کند.

مستدام باشید، و سعادتمند.

بهترینها رو براتون آرزومندم

به داشته ها بیندیشید و قدرش رو بدونیم

یا حق و یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
بیضا سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 11:28 http://mydailydiar.blogsky.com

با عرض سلام و ارادت و آرزوی قبولی طاعات و عباداتتان،
خیلی خیلی ممنونم که وقت ګذاشتین و ای پست زیبا و آموزنده رو ګذاشتین، واقعا نمیدونم چی بنویسم چون قصه زنده ګی ما مفصل تر ازین حرفهاست امیدوارم روزی بتونم همه رو بنویسم که هم درد دل من سبک شود و هم برای همه عزیزان و دوستان تجربه ای باشد، عید پیشاپیش مبارک، شاد و مستدام باشید تا همیشه بنویسید.

طاعات و عبادات شما هم قبول حق
می دونم زندگی هر کسی مثل خصوصیات فردی هر کسی ، کتابی است با فصلهای مختلف و کلمات ویژه
امید که روزی بهترین ها رو داشته باشی و از زندگی ات و مرامت بیشتر بنویسی.
ممنون و سپاس
مستدام باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.