خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

به صرف سفره ی رنگین و صمیمی


سلام

این روزها و ساعتها خیر سرمان می خواهیم یک مقاله علمی پژوهشی بنویسیم ، موضوع را انتخاب می کنیم، وارد فضای علمی و مقالات و نظریات متخصصان فن می شویم، ولی متاسفانه از بس دریاها و بحث ها و موضوعات عمیق و زیاد و متفاوت است، سر رشته ی بحث و موضوعمان از دستمان در می رود. با نظریات و مقالات همراه می شویم و یادمان می رود که برای چی آمده بودیم.

نمی دانم شما هم این طور هستید؟ یک موضوع چقدر فروع و مسئله و موضوعات و رویکردهای مختلف پیدا می کند که ضمن اینکه کاملا از خواندن  و فهمیدن آنها لذت ناب می بری، ولی کارت پیش نمی رود.

یک مقاله و یک موضوع  و این همه درد سر و این همه گیج شدن و در آخر یک اپسیلون تغییر در پیشرفت مقاله .

آمدم که بگویم کار علمی و پژوهشی و تحقیقی شاید یکی از سخت ترین کارها باشد ، چون کار فکری و فسفر سوزوندن لازم دارد. و فهمیدن و درک و تفکر و ... اگر چه بینهایت لذت بخش است، اما سخترین کارهاست چون با ظریف ترین عضو بدن که همان قوه ی عاقله و تفکر و ادراکمان سر و کار دارد و این است روز و روزگارمان . و البته روزی اهل علم و تحقیق و درک و تفکر را خداوند متعال سر بزنگاه می رساند.

به شرطی که توکل و توسل و تعبد داشته باشیم.

خلاصه نبودید که امروز چه نکات و نظریات ناب و لذت بخشی رو خوندم و فهمیدم و الان با یک روحیه ی شاد و با یک حس خیلی قشنگ بروم که هلن نازنینم چی دست پخت های عالی برای سفره قشنگ و لذیذ افطار تهیه دیده است، که البته مواد اولیه و ... رو با کلی رفتن و آوردن و .... تقدیمش کرده ام.

زندگی شیرین است و خدای و آفریده هایش زیباست و اهل معرفت و ذکر و دانشمندان و علماء عامل و متقی ، مجلس و کلام و اندیشه ی شان واقعا سبز و شنیدنی است.

یک جایی برای درک مجلس یکی از سخنرانان معروف و درجه یک دعوت بودم، ولی به خاطر مبانی خاص فکری اش ترجیح دادم در جمع خانواده و به صرف خواندن و فهمیدن و میل کردن از سفره ی رنگین و سنگین و لذیذ عزیز دلم تشریف داشته باشم.

یا حق و یاعلی پایدار و در امنیت و عدالت و با سعادت باشید

التماس تفکر و مطالعه

 


 

سلام

این روزها که گاهی در محضر قرآن هستیم، « قرآن حکیم» رو در آغوش محبت مان می کشیم که این نسخه ی زیبا  و قشنگ و با عظمت از قرآن هدایت، با کمی تفسیر و توضیح برخی آیات در صفحه ی مجزایش از برکت عنایت و زحمت آقای مکارم حفظه الله ، به چاپ رسیده است، جای دوستان خالی واقعا نکات و توضیحات نابی رو اغلب برای اولین بار فیض می بریم.  

اما یک نکته رو اگر در چاپ این نسخه رعایت می کردند عالی تر می شد ، اونم اینکه وقتی به حدیث و آیه ای در توضیح و تفسیرش استناد می کند، ترجمه فارسی اش را می آورد که البته این روش برای مردم عادی خوب است، ولی از فیض درک اصل عربی و قشنگش محروم می شویم، به قول دوستان اقتصادی یک واسطه می خورد . هر چی هست آدم باید سراغ اصل رفت و آب را از سرمنشاء باید نیوش کرد.

یا کاش مستندات به اصل عربی اش در پاورقی یا داخل متن می آوردند که ضمن انس بیشتر با آیات و روایات، تکرار و تذکرش به مناسبت تفسیر و توضیح خالی از فایده نخواهد بود و عالی و مفید خواهد بود.

دوستان را به داشتن این جلد و نسخه از قرآن به نام قرآن حکیم از آقای مکارم و مطالعه مفاتیح الحیات از حضرت علامه جوادی آملی دعوت می کنم که واقعا عالی و کاربردی و ناب نوشته شده است.

دیروز در فروشگاه کتابی نسخه ی رقعی و بسیار زیبای مفاتیح الحیات رو هم دیدم که هم جمع و جور تر و هم ارزانتر عرضه شده بود. شکوهمند باشید و اهل معرفت و مطالعه

برای جنگ با بدیها و زشتی ها و محرومیت ها، و تاریکی ها باید به دنبال چراغ و نور و قدرت از قادر متعال رفت و این همه با مطالعه و کسب معرفت و وصل به منبع فیض و نور و درک معنویت و قدرتش میسر هست. اگر غیر از این هست بفرمایید ما هم خبر دار شیم.

 

یا حق و یاعلی

 

دختر و سن تکلیف

 


 

سلام و درود بر همه ی خوبان و دخترکانی که تازه به سن تکلیف می رسند و با چشمان ناز و شفاف و دل مهربونشون سر سفره ی سحر و افطار و سجاده ی نماز با عصمت و شکوه و عظمت و عمل بی ریا و پاکشان ، همه را به تأمل و تفکر و معرفت وا می دارد.

حدیث نازنینم چه زیبا سحر و سحرهای نورانی با یکی دوبار گفتن بیدار می شود که در کنار سفره ی سحری با چهره ی نورانی و پاکش حاضر می شود، نمی دانم بعضی از دوستان می گفتند که من دخترم رو بردم محضر فلان مرجع تقلید و ایشون بر اساس مبنای فتوایش گفت: که دختر تا عادت ماهانه نشود، مکلف نیست و روزه نمی خواهد بگیرد. یا بعضی از حضرات علاوه بر سن نه سال این گونه شرایط را هم اضافه کرده است، اما ما به خاطر احتیاط و عمل به قول مشهور سراغ آن احکام و فتاوا و آن مرجع نرفته ایم. و البته مراجع اعلم رسیدن به سن نه سال را شرط دانسته اند.

به هر حال دلم واقعا می سوزد و برای این فرشته ی نازنینم بهترین ها رو می خواهم تا باشد که با عنایت خودش روزه ی این ماه رو هم مثل سال قبل به بهترین و زیباترین صبر به پایان برساند.

 فدای چشمان نازنین و نماز خواندنش که بلافاصله بعد از افطار کردن، سجاده اش را پهن می کند و با چادر جشن تکلیفش به نماز می ایستد. و می دانم که از برکت بندگی و اطاعت آنان است که به دل ما هم ارامش و کمی هم تواضع به درگاهش به وجود می آید.

و خدای خوبان چه ناز و عاطفه مند این فرشته ها رو خلق کرده است که این گونه پاک و ناز و ناب و بهترین و عاشقانه ترین مطیع امر پروردگار جهانیان باشند و از داشتن و همنشینی  با همچنین فرشته های مهربون خوشبخترین هستم.

هلن نازنینم و حسنای قشنگم همچنان قربون صدقه ی هم می روند و چه زیباست رفتار عاشقانه و مادرانه و بوسیدن ها و نوازشهای ناب بین مادر و دختر شیرین زبون و باهوشش. و جلوه ای از محبت و رفتار عاشقانه با حکمت خداوند متعال هست، و البته فدای همه شون بشم.

خدایا در این ماه قشنگت توفیق بندگی و خوب بودن و صبر بر مشکلات و معصیت و نافرمانی ات به ما عطا کن.

 با دلهای بی قرارمان کاری کن که فقط تو قرارش باشی و کاری کن که همه جا رخ زیبا و بوی معطر یاد تو بر دل و مشاممان گل فشان باشد.

خدایا لیاقت درک محضر و اطاعت و پیروی خوبترین آقای کامل این دوران ، امام منتظران رو به ما عنایت کن. کاری کن که مهدی صحرانشین فاطمه (س) از دست و گفتار و اعمال مون راضی باشد، و خودش به دلهایمان رنگ توجه و عمل به ارزشها رو عنایت کند.

خدایا هر چه بر عمرمان می افزایی بر علم و معرفت و معنویت مان بیفزای که سخت به آن در همه حال محتاجیم و هر چی خطا و غفلت و محرومیت هست، از نداشتن معرفت به خوبی ها و خوبترین ها  و ذات پاک توست.

اللهم ارزقنی رزقا حلالا طبیا واسعا . اللهم ارزقنی عِلما نافعا . اللهم ارزقنی توفیق الطاعه و بُعد المعصیه و صدق النیه و عِرفان الحُرمه. ( این عرفان الحرمه اش خیلی باحال است، که بدی و زشتی حرامهای الهی رو با جان و دل درک کنیم و مطمئن شیم که بدی   و ظلم و دل شکستن و ...... چقدر بد و زشت و ناپسند است و انجامش ندیم. )

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

شور شیرین شهد و شهادت رمضان


 

سلام و هزاران سپاس از خداوند خوبیها و شهادت پذیرفتن ها و شهادت نصیب کردنها

سلام و هزارن درود بر کریمان اهلبیت و شهدای روزه دار این روزها

از صنعا و کربلا و کابل و هرات و تهران که با زبان روزه و بی گناه خونشان بر زمین ریخته می شوند و با انتحار و انفجار کثیف ترین و از حیوان درنده تر موجودات جهنمی خوارج این زمان، به فیض شهادت نائل می شوند.

دلم این روزها برای خانواده های آنان و غم فراق و فقدان این شهیدان خون است. برایشان صبر و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم.  و برای این شهدا هم غفران و همنشینی با شهید ماه رمضان مولا علی (ع) مسئلت دارم.

به شبهای قدر و شبهای استغاثه و تقدیر سرنوشت هایمان نزدیکتر می شویم، به الغوث الغوث گفتنش دلم خوش می داریم که فرصت بندگی و تضرع به درگاه خوبترین و رحیم و غفور و ودود و کریم و بخشنده ترین واجب الوجود را خواهیم داشت. و این دعوت و فرصت چه ناب است برای کسانی که شوق دیدار و کسب رضایت و هدایت حضرتش را دارد.

و الان این نکته به ذهنم رسید که داعشِ آن زمان می خواستند که حضرت (ع) را در یکی از پرفیض ترین لحظه ها به شهادت برسانند که به گمانِ ابلیسی شان فیض ببرند، و این دسیسه چه زیبا برای حضرت (ع) توفیق شهادت را در بهترین لحظات آنهم در ماه رمضان و زبان روزه و آنهم نزدیک به شبهای قدر و آنهم در محراب عبادت نصیبش کرد. همان طوریکه ولادت در کعبه و خانه خودش بود، شهادتش هم در خانه خودش و در محراب بندگی اش بود.

وای فدای این همه عظمت و فضیلت و عدالت و شهامت و اوج صفا و بندگی و معرفتش.

خدایا   لیاقت شهادت و در خون غلطیدن در راه ارزشهایت رو به ما هم عنایت فرما ،

خدایا  کاری کن که در بهترین حالت و عاشقانه ترین حالت ملاقاتت کنیم و مثل مولایمان فزت برب الکعبه را فریاد زنیم و البته حق است و مطمئنیم که روزی از این دنیا باید رفت، و لحظه ی وصال با فرشتگان قابض الارواحت بسیار نزدیک تر از تصور غافلانه ی ماست.

اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

 

 17 رمضان سال 96   

پنجم ماه صبر و انتظار


سلام

نزدیک لحظات قشنگ افطار

وای امروز هم تقدیم حضرت دوست

امروز هم تقدیم یاد و ذکر و خاطر و رضایتش

امروز رو به پایان رساندیم که هم عمر مصرف شد و هم اندیشه در لحظات قشنگ بندگی

سلام می کنم بر محضر خوبان و نیکان و خوشکلان و نازگلان و مهربانان که با لبخند شان و صورت ماهشان و قلب مهربونشان

این روزه ها به برکت روزه داری همش قشنگ و ناب و ناز می بینیم.

این روزها اگر چه حال مطالعه و تحقیق و یافتن و بافتن و وصله کردن کلمات و جملات نیست، جز اینکه اینجا عرض حال کنیم.

گرامی داریم یاد کسانی که پارسال توفیق روزه داری داشتند ولی امسال و در این روزها در عالم برزخ و انتظار مشغول زندگی برزخی و کار و بار و اعمال خودشان هستند. از استاد کارته، سید خوش اخلاق و خوشکل و باحال که سکته کرد. یادش بخیر و از باجناقان طفلکی که هر دو شان رفتند و در این روزها در دل خاک خفته اند، که بگویند این دنیا مجال ماندن نیست و بگویند که شما هم آمدنی خواهی بود همان طوریکه خیلی ها قبل از ما آمده اند. و ای دنیا چقدر فریبنده و وسوسه انگیزی

ای دنیا و نقطه ضعف هایش که هر کسی را در نقطه ضعفش گیر می اندازد و هلاکش می کند.

فقط آمدم که احساس درونی ام را در این لحظات و این روزها نسبت به مرگ و دنیا و احساس های مشنگ آن بیان کنم. بگویم که ای خدای خوبان و پاکان نظر لطف تو بر نگردد.

خدایا کمکم کن خوب باشیم و دست خالی و بی نشانی از این دنیا نرویم.

نشانی از بندگی و تواضع و آنچه لایق خوبان و قابل بردن است، به حد کافی داشته باشیم.

حدی که بتوانیم همنشین آقای خوبان و معصومان باشیم. همنشینی با رسول خدا (ص) و امیرالمومنین علی (ع) و اهلبیت (ع) و اصلا همنشین با خود خداییت .

این ها دور از دسترس نیست چون، اگر خداوند متعال با فضلش با ما رفتار کند، این ها دست یافتنی هست.

شکوهمند باشید و سعادتمند دنیا و آخرت

یا حق و یاعلی

صبر و رازها

سلام

به نامی حق و هر چه هست از اوست و هر چه هست اوست

بی همتا و مسلط و تقدیر کننده ی همه چیز است

سلام بر خوبترین زندگیم

سلام بر حوری فرشته ی نازم

ماه صبر و بندگی ، ماه قشنگ عاشقی و ماه خوب بودن و خوب شدن را تبریک می گویم

ماه قشنگ سحرها و افطارها و لحظات زیبای نیایش و ستایش را دوست دارم و دوست دارم که در این ماه ذره ای از سیاهی کردارمان را جبران کنیم و خوب و خوب و به سوی خوب قدم برداریم

این روزهای قشنگ را دوست دارم چون خیلی از آدما این شرایط و این همه نعمت و رحمت و محبت و مودت را در زندگی هایشان ندارند. یا کمتر دارند . و کاش داشته باشند در حد تمام و کمال.

اگر کمی ناآرامی و دلگیری از روزگار و کارهای بی مروتهای روزگار از ظلم و بدی و بی معرفتی هایشان می بینم، حوری آرام بخشی در کنارم دارم که با نگاه به چشمانش و فشردن گرمی دستانش و بوییدن آغوش آرامش بخشش و بوسیدن پیشانی بلند بندگی و سجده گاهش ، آرامشی ناب و آسایشی طراوت بخشی را هدیه ی دل بی قرارم می کند . این جملات را در این جا به ولای علی (ع) برای خودستایی نیست، بلکه از باب تشکر و قدردانی از خداوند متعال و بر اساس آیه فامّا بنعمت ربک فحدّث : نعمت پروردگارت را بازگو کن ، هست.

و هم ثبت و ضبط این لحظات قشنگی که داشته و دارم و ممنون و مدیون طراوت بخشی و مهر و محبت خوبانی هستم که خدایم با فضل و عنایتش بهم ارزانی داشته است.

با بندگان و برخی از دوستان خدایی منش و خدایی پسند صحبت هایی می شود ، وقتی پای درد دلهایشان می نشینیم، متاسفانه به جای امید به خدای خوب ، وابسته به بندگان بی خود است. اگر چه فصل مشترک آن مرام و اخلاق و خوبیهایشان هست که از این جهت می شود تا حدودی دوستی و دوست داشتنشان مقبول باشد.

خدایا سپاس از این همه مهربانی و عشق و طراوت که به دلهایمان بخشیدی و چه زیبا در غریبی ها، آرام و قرارمان هستی.

شکوهمند باشید و رستگار که چیزی غیر از این، ارزش و مقامی برایم ندارد و کاش همیشه چنین باشد و عاقبت بخیر و با لبخند از دنیا رفتن و راضیة مرضیه و رضایت از خود و اعمال و خدا و عمری که سپری کرده ایم، ارزوی همیشگی مان هست.

یوم تبلی السرائر ، روزی که اسرار و گناهان و زیر آبی هایمان آشکار می شود، کاش ستّار العیوب ، خطا پوشمان باشد. و تنها امیدمان به بخشش و خطا پوشی اش هست.

ماه قرآن را می خواهم با آیاتش عشق و کام جویی کنم که عطر معرفتش بر مشام و دِماغ و روح  و روانمان ارزنده ترین و ناب ترین ترانه  و ترنم هست.

راستی روحانی با مرام اعتدال تا 1400  فرخنده خدمت مردم خوب و فهیممان باشد .

کاش  تا آن زمان بتوانیم جبران کاستی هایمان کنیم و بر گناهانمان نیفزاییم از این بیشتر.

لبخند و شکر خند و شکوهمندی را همیشه برای همه خوبان زندگی و آشنا و غریبه را آرزومندم

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

 

یا حق و یاعلی

ماه بندگی


سلام و صد سلام

بر شما خوبان

سلام بر عزیزان و خوبانی که دل و قلبشان با یاد خدا و با مهر و محبت به بندگان خوب خدا عجین و سرشار است

های مردم ماه بندگی در راه است  و چه زود رسید و چه قدر عمرهامان بی برکت یا کم برکت شده است

این روزها در کنار خانواده این بهترین ها و این حوریان و گلهای بهشتی سرشار از خوشبختی و طراوت و تفکریم.

خدا یاور جان و کام و مرام و دل و روانشان باد که در عالم صفا و صمیمت عجب می شود با توکل و تلاش به ارامش و آسایش رسید و چقدر لذت بخش است عشق ورزیدن و آرام و قرار گرفتن و دوست داشتن و محو جمال یار شدن و آرام غنودن در کنارشان و امید به فضل و عنایت حق داشتن.