خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

التماس تفکر و مطالعه

 


 

سلام

این روزها که گاهی در محضر قرآن هستیم، « قرآن حکیم» رو در آغوش محبت مان می کشیم که این نسخه ی زیبا  و قشنگ و با عظمت از قرآن هدایت، با کمی تفسیر و توضیح برخی آیات در صفحه ی مجزایش از برکت عنایت و زحمت آقای مکارم حفظه الله ، به چاپ رسیده است، جای دوستان خالی واقعا نکات و توضیحات نابی رو اغلب برای اولین بار فیض می بریم.  

اما یک نکته رو اگر در چاپ این نسخه رعایت می کردند عالی تر می شد ، اونم اینکه وقتی به حدیث و آیه ای در توضیح و تفسیرش استناد می کند، ترجمه فارسی اش را می آورد که البته این روش برای مردم عادی خوب است، ولی از فیض درک اصل عربی و قشنگش محروم می شویم، به قول دوستان اقتصادی یک واسطه می خورد . هر چی هست آدم باید سراغ اصل رفت و آب را از سرمنشاء باید نیوش کرد.

یا کاش مستندات به اصل عربی اش در پاورقی یا داخل متن می آوردند که ضمن انس بیشتر با آیات و روایات، تکرار و تذکرش به مناسبت تفسیر و توضیح خالی از فایده نخواهد بود و عالی و مفید خواهد بود.

دوستان را به داشتن این جلد و نسخه از قرآن به نام قرآن حکیم از آقای مکارم و مطالعه مفاتیح الحیات از حضرت علامه جوادی آملی دعوت می کنم که واقعا عالی و کاربردی و ناب نوشته شده است.

دیروز در فروشگاه کتابی نسخه ی رقعی و بسیار زیبای مفاتیح الحیات رو هم دیدم که هم جمع و جور تر و هم ارزانتر عرضه شده بود. شکوهمند باشید و اهل معرفت و مطالعه

برای جنگ با بدیها و زشتی ها و محرومیت ها، و تاریکی ها باید به دنبال چراغ و نور و قدرت از قادر متعال رفت و این همه با مطالعه و کسب معرفت و وصل به منبع فیض و نور و درک معنویت و قدرتش میسر هست. اگر غیر از این هست بفرمایید ما هم خبر دار شیم.

 

یا حق و یاعلی

 

نظرات 1 + ارسال نظر
Leyli شنبه 10 تیر 1396 ساعت 18:28 http://silenceofawhisper.blogsky.com

اعتقادتون قابل تقدیره...

سلام ممنون از نگاه قشنگتون
کاش عملمون هم قابل تقدیر خدا باشه و بندگانش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.