خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

حال خوب و فال حافظ

سلام

در کنج تنهایی آرامم پشت اچ پی نازم نشسته ام ، می خواهم بنویسم که برای خودم و دلم یادگار بماند

کمی از احساس بگویم که واقعا اکسیژن بدن است، و فکری که هر لحظه به جایی و سرایی جولان می کند، قربونش برم، خیلی هم سریع جابه جا می شود، هیچ چیز هم جلودارش نیست، جایی که بهش خوش بگذرد بیشتر می ماند، و زود زود هم به آنجا سر می زند.

یک خانواده از فامیل تازه از کربلا آمده است، به علت سرماخوردگی تا هنوز به تبریکی شان نرفته، امروز هم مثل باد گذشت، امان از روزهای پاییز و کوتاهیش.

یک خانواده دیگه هم باید زنگ بزنم و تبریک بگویم و احوال کربلا و بین الحرمینش رو بپرسم، خوش به حالشان.

در فضای مجازی گفتگوها بسیار است، انسانهایی با شرایط و افکار و زمینه های فکری متفاوت، و آمال و آرزوها و برنامه هایی که پیش رو دارند، و از جمله مشکلات  و مسائلی که طفلکی ها در زندگی گرفتارند و دلهره و استرس شان رو دارند، خدایا کارشان رو به سرانجام خوش برسان. اگر هم امتحانشان هست که هست، با صبر و آرامش و سربلندی همه مون رو در همه ی اونها پیروز کن.

باور کنید نه پول  و ثروت برای مان آرامش می آورد، و نه قدرت و جولان بی محابا برای زور آزمایی و برتری طلبی، آنچه ماندنی هست، خوبی و نیکی و پاسداشت ارزشهایی است که به بیکران مطلق هستی وصل است.

آنچه باید باور کرد و بهش عمل کرد، به جون خودمان قسم که ؛ انا لله و انا الیه راجعون، و چه کم سعادتی است که این جمله رو در یاد اموات مد کرده ایم. و به قول هلن نازم تبادر و به یاد آوری در این مواقع صورت می گیرد.

و چه غافل و جاهل و بد فرهنگیم که به فرمایش قرآن روی گرد و خاک نشسته روی سنگ و صخره، کشت می کنیم، و به کف آمده به روی آب دل می بندیم. و حقیقت مثل خیلی از دلبستگی هامون و سرمایه گذاری هامون چنین است! وای بر ما و من .

کاش به هم اعتماد و احترام داشته باشیم و شاد کردن و شادی بخشی از واجبات زندگی مون باشه، و کاش شور زندگی و خوب بودن همیشه سرود لحظه لحظه ی زندگی مان باشه.

کاش قدر خودمون و داشته هامون و خدا و خوبانمان رو بیشتر بدانیم ،و کاش آرزوهای خوبی داشته باشیم که وقتی برآورده شوند، حالمان بهترین باشد.

کاش زیبا فکر کنیم و زیباتر عمل کنیم، و به انسانها به عنوان سرآمد آفرینش احترام و تکریم داشته باشیم.

کاش بتونم از تنبلی و بازیگوشی دست بردارم و این دو تا مقاله ای که به نیمه رسانده ام، زودتر تمامش کنم، ولی انصافا مقاله و پژوهشی که یک ایپسیلون نکته تولید می کند، کاری است بس گران.

یادم میاد اون زمانی که هلن نازم پایان نامه داشت، و استاد راهنمایش بودم چه التماس و ناز کشیدنی از من داشت که برایش بنویسم و حسابی کمکش کنم. ( اینو برای ریا نگفتم، فقط می خواستم بگم که همه در نوشتن و تولید مشکل داریم)

همیشه دعا این بوده ، خدایا چنان کن سرانجام کار            تو خشنود باشی و ما رستگار

راستی دیروز سری به دیوانهای شعرا و غزل سرایان فارسی زبان شیرین گفتار زدم، عجب دنیایی دارند و چه شور و نکته سنجی ها و شور افکندنهایی که ندارند. برای دوستان نرم افزار اندرویدیش رو معرفی کنم، که پردیس پارسی هست، و واقعا هم پردیسی هست برای خودش.

فال حافظ هم دارد که فالی زدیم و این غزل آمد، که با توجه به نیتم خیلی با معنا و مناسب بود، تقدیم تون می کنم، که حسن ختام باشد:

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست

بیار نفحه‌ای از گیسوی معنبر دوست

 

به جان او که به شکرانه جان برافشانم

اگر به سوی من آری پیامی از بر دوست

 

و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار

برای دیده بیاور غباری از در دوست

 

من گدا و تمنای وصل او هیهات

مگر به خواب ببینم خیال منظر دوست

 

دل صنوبریم همچو بید لرزان است

ز حسرت قد و بالای چون صنوبر دوست

 

اگر چه دوست به چیزی نمی‌خرد ما را

به عالمی نفروشیم مویی از سر دوست

 

چه باشد ار شود از بند غم دلش آزاد

چو هست حافظ مسکین غلام و چاکر دوست

نظرات 1 + ارسال نظر
مینو چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 11:22 http://rozhayetanhaie.blogsky.com

چقدر آرزوهای خوب
الهی آمین

ممنون
الهی که آروزهای خوب همه برآورده بشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.