خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

گزارشی از یک اردو


 

سلام

بنا به سنت کهن و هر ساله که بعد از تحویل سال جدید اول به دیدن اقوام و فاملینی اهتمام می شود که در سال گذشته عزیزی را از دست داده است، بعد فاملین و صله ارحام نزدیک و اغلب در کنار هم با دعا  و صلوات و آرزوهای قشنگ تحویل می گیرند و در یک فرصت مقتضی اقدام به رفتن دسته جمعی و خانوادگی به زیارت اهل قبور می کنند که بسیار رسم پسندیده است، که ضمن اینکه ثواب و فاتحه ای بر آن عزیزان درگذشته خوانده می شود، بر ناپایداری دنیا و مافیها تاملی و تذکری داده می شود، تا بلکه وجدانهای کمی خفته و آشفته از هیاهوی روزگار و زندگی روزمره و اغلب یکنواخت  صیقلی و آب حیات و طراوتی دریافت دارند  و واعظ جیب هم البته بیکار نیست موی سپید و راه گذشته را نشانمان می دهد.

اردو تفریحی خانوادگی را با پیر و جوان و کودک و نوجوان آغاز کردیم و بعد از احوالپرسی های صمیمانه و سلام و صلوات لازمه ابتدا به زیارت اهل قبور مشرف شدیم که هر کسی کنار قبر عزیزی در ابتدا و در ادامه همه بر قبور عزیزان یکدیگر حاضر می شدند و خیرات و فاتحه حسابی بساطی داشت. و محفلی از معنویت و عبرت و البته باد نوبهاری و فضای ساکت قبرستان معجون وصف ناپذیری را تهیه کرده بود.

در این فضا نامزد دارها و تازه ازدواج کرده های فامیل هم برنامه های جمعی و خصوصی خودشان را داشتند که حسابی مودت و محبت مهربانانه را با ادب و احترام همراه داشتند.

من اجازه می خواهم در کنار این همه شور و صفا و صمیمت و هر آنچه زیبایی و سادگی و بی آلایشی بود به یک آسیب هم اشاره کنم که البته شاید بر اثر دوران خودآرایی و تجمل گرایی جوان و نوجوان آنهم از جنس مونث بر می گردد که متاسفانه مصرف تقریبا غلیظ مواد آرایشی متناسب با موضوع و افراد

گاهی بدجور مزاحم آرامش جوانان و نوجوانان عزب و مجردی بود که با رسم و رسومات تقریبا سخت گیرانه و افزایش خرج و مخارج این مراسم نیک و سنت حسنه محروم از این موهبت هستند.

دلم برای هر دو طرف سوخت هم جوانک های دختری که از آسیب زمانه ی تجمل گرایانه و بزک انگارانه بی نصیب نیستند و متاسفانه خانواده ها فکر کنم حریفشان نمی شود یا همراهی هایی صورت می گیرد و هم جوانک هایی که سنی ازشان گذشته و محروم از داشتن همسر و همدمی که یار و مرحم و کامل کننده ی دینشان باشد.

دیروز از زیارت و نماز جمعه و تفریح   مسابقه ای فامیلی و شوخی ها جالب و سادگی و بی آلایشی در رفتار و قلب پاک و مهربان این مردم واقعا برایم شیرین و به یادماندنی بود.

بساط دعوت کردنها همچنان فعال است، خدا خیرشان دهد و سالی پر از خیر و برکت برای همه را آرزومندم.

هفتم اسفند ما بلیط برگشت داریم چون کارهای عقب افتاده ی بسیاری وجود دارد که البته هیچ جایی خانه ی خودمان نمی شود.

مستدام باشید و پایدار

نظرات 4 + ارسال نظر
baiza چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 10:55 http://mydailydiar.blogsky.com

سلام سال نو مبارک، امیدوارم سال خوب و خوشی را آغاز کرده باشید. خبری ازتون نبود این وقتها ایشاالله که خوشحال و سلامت باشید.

دلسوختگان چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 10:16 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

آیا معنی کلمه سِپاس را میدانید ؟

سپاس کلمه ای ایرانیست و یادگار زرتشت که همواره میگفت سه چیز را پاس بدارید:

پندار نیک "پاس یک"
گفتار نیک "پاس دو"
کردار نیک "پاس سه"

"سه پاس = پاسداشت و پاسداری از سه نیک"

و ایرانیان با گفتن "سپاس" به همدیگر
یادآور این سه مورد مهم میشدند ...

دلسوختگان پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 22:19 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

دنیای و زندگی را از تمام جهات باید نگریست . . .
نگاهی یکسویه داشتن و بسته تفکرات عاقبت چنین وضعیتی را بوجود خواهد آورد که درمان آن بسیار سخت و خروج از آن امری ناممکن . . !؟

امید آنانی که باید بفهمند ..... بفهمند . . !!


سلام
بله
دین اسلام دین جامع و نگاه سیستمی بر ان حاکم هست
باید جامع و کامل نگریست
سپاس

پاپتی شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 08:13 http://pappeti.blogfa.com

سلام،
البته در اصل موضوع با شما موافقم و من هم بر این باورم که باید هر چه زودتر فکری برای این بازار مکاره بشود، تا مثل طاعون گریبانمان را نگرفته و از پا درمان نیاورده است.

قلمتان مانا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.