خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

عدالت و عدالت گستر

سلام 

یک روز تازه و یک رویای قشنگ از عشق و محبت و داشتن های قشنگ 

و خدایی که بزرگ و ارامش بخش و چقدر تکیه گاهم هست 

امروز که به ساعت دوازده اش رسیده ام اتفاقها و فکر ها و تصورها و نگاههای قشنگی را شاهد بودیم 

به همه مخلوق و معشوق ها و گلها و عزیزان و هر عزیز نازی که نگاه کردم و فکر کردم، برایش بهترین ها را خواستم از خدا 

و در مورد هر حرف  و احساسش بهش حق دادم و چقدر دنیاهای ما متفاوت است با خیلی ها چون در شرایط یکدیگر قرار نداشته 

و نداریم 

و این است که باید به همه باید سلام کرد ( البته غیر از آن هایی که بویی از محبت و انسانیت نبرده است که پیش فرض همیشگی مان هست) 

و چقدر انسانها و انسانیت که مخلوق و روح قدسی خداست، قشنگ و دوست داشتنی هست 

و چقدر به عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن محتاجیم 

و چقدر تولدها و شوقهای تولد و داشتن های همدیگر قشنگ هست 

و چقدر چشمان آدم غوغا می کند و این نگاهها خاطره آفرین  و قشنگ و ناب هست 

و چقدر دوست دارم داشته باشم و ببخشم و بگویم و ببخشم عشق را محبت را خوشحالی 

و چقدر دلم برای دوستان عزیزم از دوران کودکی و نوجوانی مخصوصا نوجوانی ام تنگ شده است 

کاش همه شون را یک بار دیگر از نزدیک ببنیم که چی کرده اند با روزگار و کجای این دنیا قرار دارند 

چند شب پیش در برنامه ماه من از شبکه سه دو تا جوان مهاجر زاده و افغانستانی را برای مصاحبه و گفتگو آورده بودند 

و چقدر حرفای قشنگی زدند و چقدر مجری یا از جدی یا هر چی از حرفها و محدودیت هایی که در حق آنها روا داشته می شود، تعجب می کرد

و ایندو عزیز مادرشان با اینکه ایرانی هست اما همچنان از اولین حقوق انسانی محروم هست اونم در مملکتی که به اسم امام زمان علیه السلام هست

و چقدر حرف قشنگی زد که سه نسل این مردم در قلمرو جمهوری اسلامی دارند زندگی می کنند اما همچنان به اسم مهاجر بدون حداقل حقوق انسانی 

شب را به روز می رسانند 

خانم دکتر علیزاده حرف قشنگی زد که مگه مهاجر بر اساس تعریف دایره المعارفی این نیست که کسی که از جایی به جای دیگر مهاجرت کرده باشد 

و این نسل سوم از کجا به کجا آمده است از شکم مادر به این سرزمین آمده است هم باید مهاجر قلمداد کند. 

در آمریکای خیلی بد و این همه مستحق مرگ، اگر در قلمرو آسمانش بچه ای متولد شود ، اون بچه آمریکایی حساب می شود و از حقوق شهروندی 

برخوردار می شود، اما در مملکت امام زمان ، ام القرای جهان اسلام و مهد تشیع و هر چی هر چی که 40 سال هزاران بار ادعایش را شنیده ایم، 

سه نسل از یک مردم در یک مملکت زندگی کند و باز هم مهاجری باشد که حق ثبت خیلی چیزها به اسمش نباشد و حق انتخاب شغل و ... نداشته باشد 

حق رای دادن و حق مالکیت و حق انتخاب شدن و ... حق شاغل شدن و حق اثبات شایستگی هایش نداشته باشد. 

اینا را به کی باید گفت ، فقط به امام زمان باید گفت که خدایی که بزرگ است و جای حق نشسته است و ظهر الفساد فی البحر و البر بما کسبت ایدی الناس 

لاحول و لا قوت الا باالله 

زبان روزه به فرمایش مولا علی علیه السلام، شققیه هدرت 

ممنون نگاهتون 

و ممنون خدایی که در همین نزدیکی هاست

پ. ن: 

و البته ایران و ایرانی هم شرایط خاص خودش را دارد و تا ظهور حضرت نیامده همه در شرایط خاص غربت و مشکلات هستیم و البته قاعده ی دنیا همین هست 

و مهم آن است که چطور تابع حق و عدالت و منتظر منجی باشیم که عدالت گستر جهان هست 

یاعلی 

قرآن و شفا و هدایتش

سلام 

و عصر سومین روز بخیر از ماه مبارک  

و چقدر این خواب چرمنگ جلوی گرسنگی و یاد گرسنگی ظهرانه را می گیره 

اما وقتی بیدار میشی منگ و خسته ای که چرا خوابیدی اونم روز 

و میگه تو آلمان 19 ساعت روزه و ساعت ده و خورده ای که ما داشتیم می خوابیدیم آلمانی های عزیز یا فامیل های آلمان نشین 

می رفتند که افطار کنه و این یعنی چی؟ 

از پدر  و مادر خوبم سری نزده ام و البته سه شنبه قرار است با هم بریم یه جایی 

باهاشون

و چقدر دوست دارم بنویسم 

و چقدر دوست دارم از آخر  و عاقبتم مطمئن بشم که به کجا خواهیم کشید عاقبتمون و کاش بهترین باشه 

یکسری مطالب و دروس ارشد هست که خیلی دوست دارم این اشتغالات تموم بشه اونها را یک دستی به سرشون بکشم 

 و چقدر دوست دارم مفیدترین باشم که هم خودم و هم عزیزانم را بهترین راهنمایی و هدایت  و مدیریت را داشته باشم 

و چقدر دوست دارم ببخشم و چقدر دوست دارم بیاموزانم و چقدر دوست دارم با همه خوب  و مهربانترین و با فکرترین باشم 

 و چقدر دوست دارم به همه کمک کنم و چقدر دوست دارم که خدای خوبم ازم راضی باشه و مظهر کارهای نیک در عالم باشم 

و چقدر دوست دارم قرآن و آموزه هایش را بیشتر بخوانم و عمل کنم  و قرآنی باشم 

و چقدر دوست دارم که خدایی باشیم و چنان باشد سرانجام کار که او خشنود باشد و ما رستگار 

برم سراغ قرآن  و آیاتش و مفاهیمش 

ممنون نگاهتون 

پ. ن: قرآن شفای قلوب و نجات بخش دلهاست و هدایت گر متقیان و پرهیزگاران 

پاس بداریم و مهجور نباشد و ما هم محروم نباشیم از فیض و خوان عظمایش 

یاعلی 

یک جهان محبت و عشق

سلام 

در عصر روز دوم ماه مبارک رمضان سرشار از شور و معنویت و عشق و مهربانی و محبت و طراوت بارانی 

خوبین شما خوبان خوب و روزه داران 

آقا این کانال یا گروه قشنگ و سراسری را دوست دارم زودتر با تمام دلهره های اداره اش و ... راه بیندازم 

اما خب متاسفانه وقت و کمی هم حوصله ی مدیریتش را ندارم چون با خیلی ها باید در تماس و در توجیه و گفتگو باشی 


حالا ببینم چی میشود

عصرهای رمضانی هم قشنگ و هم نورانی و هم پر از آرامش هستی 

خوشحالی که یک روز را روزه گرفته ای و خوشحالی که مورد رضای حضرت دوست قرار گرفته ای 

این روزها هلن با توجه به موقعیت نی نی در وضعیت خاص هست 

و چقدر عطر غذاهایش و عطر دست پختهایش برای افطار و افطار آی گفتی افطار چقدر شیرین و ناب هست ( هردوش هم دستپخت و هم افطار) 

دیشب پدر تلفن زد و کلی احوال پرسی و کلی حرفهای قشنگ و در آخر گفت که بریم یک مودم بخریم چون این مودمی 

که من داده ام بهش، با انترنت مخابرات کار نمی کند چند وقتی هست... گفتم که برای ما هم وقتی مخابرات گرفتم کار نکرد 

و هر عزیزی از عزیزان نازم را می بینم در یک حال و احوال و قشنگی های خاص خودش را دارد 

ارشد جوان خانواده خوابگاه تشریف برده به قول خودش رفته مرد بار بیاید و چقدر گاهی از داشتنش و چشمهایش و قد و بالایش خوشم می آید 

و حسین خواهد آمد با تمام شوق و اشتیاقش 

حسنا این روزها حسابی هم کله کنجشکی می گیرد و هم خوشحال از اینکه دعایش و نامه اش به خدا در حرم حضرت معصومه علیها سلام قبول شده است

و چقدر دنیای عاشقانه و قرآنی همه قشنگ است و دیدنی 

و خدا در همین نزدیکی هست و خدا تکیه دل ما و خدا همه چیز ماست 

و نماز و صبر دو وسیله ی نجات بخش در مشکلات و بالا و بلندی های روزگار هست 

و چقدر از داشتن پدر و مادر و سایر عزیزان مخصوصا همسری حوری صفت و سایر عزیزان عزیزم خوشحال و شادمانم 

تازه گی ها معتقد شده ام که این انسان  و اراده و رفتارش هست که هر مکانی را می تواند برای خودش بهشت کند 

و این اراده و دید قشنگش هست که در هر کجا و هر کشور و عصر و مصری برود و باشد می تواند برای خودش و اطرافیانش 

بهشت زیبا و پر از سلاما سلاما بکند 

و دیشب آقای قرائتی عزیزم حرف از نشر تفسیر قرآن در سراسر ایران زد که کم کم ظهور و نورانیت قرآن  و اهلبیت را بشارت می دهد 

ممنون نگاهتون 

پ. ن: 

فقط خواستم از هر چی در دل  و قابل بیان هست و احساس هست گفته باشم 

و اینکه عشق همیشه زنده است و مهربانی و محبت و شادمانی ارزشمندترین هدیه های خدا به انسان و انسانیت است

و اینکه با عشق و محبت می توان جهان را گرفت 

و دین اسلام دین رحمت و مهربانی و محبت ومودت است 

یاعلی 



روز اول عاشقی با خدا

سلام 

حلول ماه مغفرت و مهربانی و دعا و نیایش و روزه داری و ایثار بر همه عاشقان مبارک باد 


باز هم هوای بهاری و البته مشکلات کرونایی برای خیلی از عزیزان چه در فقر اقتصادی که ناشی از بیکاری و عدم درآمد هست 

و چه از مریض داری و چه از ترس و خوف ابتلا به بیماری هنوز وجود دارد. 


این روزها هم در قرنطینه و البته با گلهای زندگی که بعضی سال اول روزه داری و جمعی شادی بخشی و قرآن خوانی و 

متبرک به معرفت و یاد خدا و کار برای خدا و انشاء الله رضایت خاص و نابش 


امروز سوره ی نصر را تفسیرش را مرور کردم، حرف از نصرت و پایان عمر پیامبر بود که استغفار دفعی را از ایشان نام بردند 

چی نکات قشنگی : 

پس استغفار دو نوع هست یکی دفعی و دیگری استغفار دفعی و رفعی که برای غیر معصوم هست 


اما در مورد ایجاد گروه یا کانال که به پیشنهاد دو نفر از عزیزان اهل دل و اهل معنویت و صفا و صداقت بود

هنوز در وقت جمع آوری نظرات مردمی دوستان هستیم، جالب هست هر کسی نظرات خاص و جالبی دارد که می تواند 

قابل استفاده باشد و همه چیز را همه گان دانند و این یعنی استفاده از نظرات دیگران و ممنون سپاسگذارم 


دیروز و پریشب پدر و مادر و گلهای ناز داداشم منزل ما بودند چون بعد از مدتها خواستیم دور هم باشیم 

و قشنگ گذشت  و حرفهای قشنگ و البته بررسی بعضی نکته ها و توقع ها گذشت و در نوع خودش جالب و عالی بود 


حس قشنگی به ماه مبارک دارم 

احساس می کنم که این ماه را با جدیت و نیت و تلاش بیشتری تسبیح و تحمید و استغفار دفعی و رفعی بیشتری انجام دهم

که مبادا آخرین ماه مبارکی باشد که درک می کنیم. 

و مثل خیلی از عزیزانی که امسال در بین ما نیست، ما هم نباشیم و هیچ تضمینی نیست که باشیم 

مثل آیت الله امینی بزرگوار که دیشب به رحمت حق رفتند 

خدایش ایشان و همه ی درگذشتگان را بیامرزد.


یکی از چیزهایی که در طی این نظر سنجی و مشورت برای امر اجتماعی بیشتر برایم بیشتر مشخص شد اینکه 

افکار مختلف در جامعه وجود دارد و نظرات مختلف می تونه تکمیل کننده ی هم باشه و این قشنگه 

دیگر اینکه کار اجتماعی چون گسترده است و نظرات و سلایق مختلفی را باید در نظر بگیری سختی های خودشو داره 

چون همان طوریکه افکار مختلف می تونه کمک گار و تکمیل کننده باشه، توقعات خاص  و شرایط خاص خودشو داره 


خب این روزها یک کار خیلی ضروری و فوری دارم که باید زودتر تمومش کنم، یک تحقیق هست که تا چند روز دیگه باید تموم بشه

و می خوام که طبق برنامه و جدی تر و سریعتر کار کنم انشاء الله 

البته کمی ورزش و کمی هم سریال فرار از زندان و جومونگ را دوباره ببینیم و نگاهی دوباره 

خب ممنون نگاهتون 

یاعلی