خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

دختر و سن تکلیف

 


 

سلام و درود بر همه ی خوبان و دخترکانی که تازه به سن تکلیف می رسند و با چشمان ناز و شفاف و دل مهربونشون سر سفره ی سحر و افطار و سجاده ی نماز با عصمت و شکوه و عظمت و عمل بی ریا و پاکشان ، همه را به تأمل و تفکر و معرفت وا می دارد.

حدیث نازنینم چه زیبا سحر و سحرهای نورانی با یکی دوبار گفتن بیدار می شود که در کنار سفره ی سحری با چهره ی نورانی و پاکش حاضر می شود، نمی دانم بعضی از دوستان می گفتند که من دخترم رو بردم محضر فلان مرجع تقلید و ایشون بر اساس مبنای فتوایش گفت: که دختر تا عادت ماهانه نشود، مکلف نیست و روزه نمی خواهد بگیرد. یا بعضی از حضرات علاوه بر سن نه سال این گونه شرایط را هم اضافه کرده است، اما ما به خاطر احتیاط و عمل به قول مشهور سراغ آن احکام و فتاوا و آن مرجع نرفته ایم. و البته مراجع اعلم رسیدن به سن نه سال را شرط دانسته اند.

به هر حال دلم واقعا می سوزد و برای این فرشته ی نازنینم بهترین ها رو می خواهم تا باشد که با عنایت خودش روزه ی این ماه رو هم مثل سال قبل به بهترین و زیباترین صبر به پایان برساند.

 فدای چشمان نازنین و نماز خواندنش که بلافاصله بعد از افطار کردن، سجاده اش را پهن می کند و با چادر جشن تکلیفش به نماز می ایستد. و می دانم که از برکت بندگی و اطاعت آنان است که به دل ما هم ارامش و کمی هم تواضع به درگاهش به وجود می آید.

و خدای خوبان چه ناز و عاطفه مند این فرشته ها رو خلق کرده است که این گونه پاک و ناز و ناب و بهترین و عاشقانه ترین مطیع امر پروردگار جهانیان باشند و از داشتن و همنشینی  با همچنین فرشته های مهربون خوشبخترین هستم.

هلن نازنینم و حسنای قشنگم همچنان قربون صدقه ی هم می روند و چه زیباست رفتار عاشقانه و مادرانه و بوسیدن ها و نوازشهای ناب بین مادر و دختر شیرین زبون و باهوشش. و جلوه ای از محبت و رفتار عاشقانه با حکمت خداوند متعال هست، و البته فدای همه شون بشم.

خدایا در این ماه قشنگت توفیق بندگی و خوب بودن و صبر بر مشکلات و معصیت و نافرمانی ات به ما عطا کن.

 با دلهای بی قرارمان کاری کن که فقط تو قرارش باشی و کاری کن که همه جا رخ زیبا و بوی معطر یاد تو بر دل و مشاممان گل فشان باشد.

خدایا لیاقت درک محضر و اطاعت و پیروی خوبترین آقای کامل این دوران ، امام منتظران رو به ما عنایت کن. کاری کن که مهدی صحرانشین فاطمه (س) از دست و گفتار و اعمال مون راضی باشد، و خودش به دلهایمان رنگ توجه و عمل به ارزشها رو عنایت کند.

خدایا هر چه بر عمرمان می افزایی بر علم و معرفت و معنویت مان بیفزای که سخت به آن در همه حال محتاجیم و هر چی خطا و غفلت و محرومیت هست، از نداشتن معرفت به خوبی ها و خوبترین ها  و ذات پاک توست.

اللهم ارزقنی رزقا حلالا طبیا واسعا . اللهم ارزقنی عِلما نافعا . اللهم ارزقنی توفیق الطاعه و بُعد المعصیه و صدق النیه و عِرفان الحُرمه. ( این عرفان الحرمه اش خیلی باحال است، که بدی و زشتی حرامهای الهی رو با جان و دل درک کنیم و مطمئن شیم که بدی   و ظلم و دل شکستن و ...... چقدر بد و زشت و ناپسند است و انجامش ندیم. )

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نظرات 2 + ارسال نظر
اینک چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 08:00

خدا خودش تکلیف کرده و الحمدالله خودش هم کمک ش می کنه تا به خوبی بتونه تا اخرش از پس انجام روزه هاش بر بیاد.

سلام
آره واقعا نکته ی قشنگی بود . ممنون از نگاه قشنگتون . حقیقتا همینه

ژوانا سه‌شنبه 23 خرداد 1396 ساعت 12:27 http://candydays.blogsky.com

به نظر من که خیلی سخته دختر بچه ی نه ساله تو این هوا بتونه روزه بگیره!!!
یعنی با این همه بلند بودن روزها و ساعت های زیاد واقعا توانش رو دارن؟!!!

سلام
با کمک و کلی قربون صدقه و تهیه کردن شرایط مثل نوع تغذیه و تهویه خنک و ... تا حالا که تونسته شکر خدا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.