خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

تراز پیراهن

سلام و هزاران درود

در شامگاه یکشنبه و سکوت و اندیشه و تفکر و مطالعه

یاد شعر مولانا می افتم که چه زیبا سروده است:

تراز پیرهن زرکشم مبین  چون شمع                      که سوزهاست نهانی درون پیرهنم


البته ببخشید هر چی فکر کردم که این تراز با تآء دو نقطه است یا دسته دار ، به جایی نرسیدم ، و فارسی رو پاس داشتم و با دو نقطه نوشتم


امروز رفتم حرم و نماز جماعت و بعدش موسسه و صحبت و درد دلی و تصمیماتی با دوستانی که ماشاء الله برای خودشان ریاست و برو بیایی دارند و البته کمی شکسته و هی روزگار که چی زود می گذری و

عمر برف است و آفتاب تموز ...... و خواجه غره هنوز


از احوال و روزگار که بگویم همه گی خوبیم و البته در تفکر و تامل و تصمیم های آنچنانی

بچه ها بزرگ شده اند و دیگه کم کم از بچه گی در آمده اند و در می آیند و حنجره ها و پشت لب ها و قدها و افکار و نگاهها و نوع نگاهها و همه و همه با گذر عمر و جوی روان ، به جاهای خوب خوبش رسیده اند.


و باز هم صورت مهربان مادر و نگاههای پر مهر پدر که چه با مهر و محبت به تنها فرزندشان نگاه می کنند و دوستان و عزیزانی که مشکلات خاص خودشان را دارند.


و این چنین بود که آمدم و نوشتم که عهدی با شما خوبان و مامن و پناهگاهی برای نوشتنم باشد

چند تا کار و طرح قرآنی و بینشی و اخلاقی و ارزشی تصمیم دارم که قلم زنی و ....... کنم ، تا باشد که توفیق رهین راهمان باشد

و از خدای خواهیم توفیق عمل

و ممنون محبت های همه ی عزیزانم هستم

همه چیزم را بعد از تلاشم در راه خیر و سعادت و رضایت ، به خدای خوبم سپرده ام که خودش و نگاهش و عنایتش همه و همه تنها چراغ راه و معین و یاورم می دانم

خدای را به خاطر همه ی محبت هایش شاکرم

و خدای را به خاطر همه نعمت هایش

مخصوصا به خاطر قلبی که بهم سپرده ای که ناراحتی هیچ موجودی را دلم نمی آید و خدای را شاکرم که چقدر دوستش دارم و حاضرم جانم و آبرو و هستی ام را برای رضایتش فدا کنم .

دوستان یاریم کنید که بتوانم خوب و خوبترین باشم و با توشه ای و روی سفیدی خدای خوبم را ملاقات کنم

خدایا این اندیشه و دل نازک رو ازم نگیر، نگذار به کسی سخت بگیرم و نگذار که بتوانم کسی را نبخشم..... بگذار همه را ببخشم ودوست داشته باشم و ذره ای غبار کینه و ....... چیزای بدی که نمی خواهم اسمشون را بیارم، در دلم نگه دارم

و امام زمانم را ازم راضی کن که لایق دیدارش باشم

یه روزی یا شبی به خوابم بیاد و لبخند قنشگش را نظاره گر باشم که بر جان و دلم و بر دیدگان منتظرم ، نگاهی کند و آرزوی دیرینه ام که رضایت و هدایت و قوت قلبم در طی طریق هدایت و سعادت هست، نصیبم شود.

نسل و ناموسم را اهلبیتی و امام زمانی و پاینده در مسیرش قرار دهد.

کاش کاش در دامن پر مهر مهدی فاطمه جان بدهم و

واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره

و المستشهدین بین یدیه..

شهادت بین دستان بهترین و آقاترین انسان کامل

امروز سعادتی داشتم که پای تفسیر آقای جوادی آملی بنشیم و از صفات بهشتیان گفت که اصلا آنجا نگاه به نامحرم نمی تواند باشد و به گناهان این چنینی عصمت دارند. و مثالی زد که همان طوریکه ما در این دنیا نسبت به بعضی گناهان معصومیم مثل ارتباط نا مشروع با محارم و اصلا به فکرمان خطور نمی کند، آنجا بهشتیان هم نسبت به گناهان و همه گناهان و این دنیا اهلبیت نسبت به همه گناهان معصومند. و چه زیبا مثال عصمت را بیان کرد.


خدا عصمت در راهت را به همه ی ما از همه گناهان ارزانی دار

قلب و معرفتمون رو با نور هدایت و عصمت بیشتر منور بگردان


یا حق و یا علی



نظرات 2 + ارسال نظر
باران شنبه 18 آذر 1396 ساعت 09:35

سلام ممنون از توجهتون اما فکر میکنم برای زیستن واقعادو قلب لازم است. دو روح و دو جسم .... البته که میتوان به تنهایی و با یک قلب عشق و محبت را تجربه کرد و ان هم از نوع خدایی اش. اما قلب تنها ان هم در جسم ما انسانهای لغزشگر گاهی به بن بست میرسد و توانایی پیمودن راه عشق خدایی را ندارد.
سبز باشید.

سلام
اینکه از خودمون بر اساس سلیقه مون ببخشید اعتبار کنیم، کاملا اختیار داریم و خیلی چیزای قشنگ و تعبیرات قشنگی می توان کرد. اجازه بدهید که ادامه شو در پست جدید تقدیم کنم.

باران جمعه 17 آذر 1396 ساعت 09:21

برای زیستن دو قلب لارم است
قلبی که دوست بدارد, قلبی که دوستش بدارند.
قلبی که هدیه کند
قلبی که بپذیرد
قلبی برای من ,قلبی برای انسانی که من میخواهم تا انسان را در کنار خود حس کنم
ان سوی ستاره من انسانی میخواهم
انسانی که مرا برگزیند
انسانی که من او را برگزینم
انسانی در کنارم, اینه ای در کنارم
تا در او بخندم, تا در او بگریم
با سلام. زیبا و با احساس بود.... قلم دردستانتان سبز باد. باز هم بنویسید.

سلام ممنون و سپاس
از حضورت
از نکات قشنگت
البته خب همه اینایی که فرمودید اعتباری هست چون به نظرم یه قلب بیشتر نداریم....
همان یه قلب شخصیت و محبت و دوست داشتن ما رو به دنبال دارن
به هر حال ممنونم و نظرتان محترم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.