خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

باران که صفای آسمان است

سلام

از دیشب تا حالا باران خوب بهاری گونه های شهرمان را نوازش می کند و عطر بهاری را در کوچه های خاطراتمان پراکنده نموده است.

خیلی منتظر نظر دوستان بودم که بالاخره نظری در مورد نوشته قبلی ام رسید و استارتی شد که بنویسم.

و بگویم از عشق و طراوت بهاری در آسمان و افاق و انفس.

می دونستید که آفاق و انفس دو عرصه زیبای آیات و نشانه های الهی هستند.

آفاق را دانشمندان به عرصه طبیعت و علم معنی کرده است، و انفس را به عرصه روح و معنویت و اخلاق معنی کرده است.

همان طوریکه زیبایی ها در جهان مادی و صحنه ها و نغمه ها و طراوتهای زیبای طبیعی هست، در نفس ما از صفات معنوی، روحی ، اخلاقی و گذشت و ایثار و پاکی هم وجود دارد

که واقعا در نوع خود زیباست.

به تعبیر بهتر بگویم که در انفس  و نفسهای ما ، عالم متکامل تری از عرصه آفاق وجود دارد، که ورژن بالاتر قابلیت ها و ظرافت های بیشتری را ارائه داده است.

ولی کو ابزار درک و کو دقت های عارفانه و عالمانه و کو گیرنده های قوی نفسانی و روحانی ما.

همان طوریکه هر چه ریزتر و دقیقتر شویم و از میکروسکوپ و دقت بیشتری در مواد استفاده کنیم ، کارمان ارزش علمی تری پیدا می کند، در عالم روحانی که اصلا ماوراء ماده است، و نهایت ظرافت و دقت هست، ابزار دقیقتری می طلبد.

پس بکوشیم هم عالم باشیم و هم عارف ، هم انسانی باشیم و هم اخلاقی و با کرامت .

ممنون از دوستانی که نظر می دهند، این عهدمان باشد که اگر بدانم کسی به نوشته هایم توجه می کند و در مورد نوشته ها، غیر از توصیف ، نقد و نظر هم دارد، می نویسم. اگر چه ما قانعیم فعلا صرف توجه شما را می خواهیم، که با یک نظر توصیفی ابراز می شود.

می تونید شما عزیزان طرح بحث کنید، و این تالار را به تالار گفتگوی زیبای عالمانه و عارفانه و با احساس های قشنگ خداوندی و آسمانی  و زمینی بدل کنیم.

اگر چه به قول شاعر که فک کنم از مولانا باشد: ما زبالاییم و بالا می رویم.   

ولی فعلا در زمینیم و دغدغه ی زمینی و زمینیانی می بایست داشته باشیم، ولی در زمین نمانیم و مرغ باغ ملکوتیم نیم از عالم خاک ..... چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم. 

ممنون از حسن توجه تان ........ تا دیدار دیگر بدرود.

نظرات 2 + ارسال نظر
بیضا چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 ساعت 15:01

سلام ممنونم از حوصله مندی تان که پست های من را خوندید خوشحالم و منتظر پست های شما نیز میباشم، بله من شیعه جعفری استم ۱۲ امامی و از قوم بیات که دو صد و چند سال پیش از شیراز ایران به غزنه اومدند یعنی تقریبا ریشه ایرانی داریم. ممنونم و موفق باشین

سلام ، چشم انشاء الله خواهم نوشت به شرطی که مشغله ها و تحقیقات و ... بگذارند.
و متقابلا تشکر می کنم از اشتیاق شما و تشویق من به نوشتن.
و مسلما پاسخ به اشتیاق شما نوشتن من است.
خدا کند که موفق بشم
یا حق

بیضا یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 08:47

سلام، از مطلب زیبا و پر محتوای شما یک جهان ممنو واقعا زیبا و پر از مفهوم است، ولی میدونید چیه تو وبلاګ من خیلی همیشه سعی میکنم خودم باشم بنابراین با جرات کامل میګم که درکش یه کم برام سخت بود، چون من درسته که تحصیل کرده هستم ولی خیلی مطالعه ندارم امیدوارم در این راستا همکاری کنید چون در پست قبلی هم ګفتم که میخام مطالعه رو شروع کنم ولی نمیدونم از کجا؟ ممنون منتظر پست های زیبایتان هستم.

سلام
نهایت تشکر از حسن توجه شما .
خوشحالم که به علم و مطالعه اهمیت می دهید، علم و دانایی، توانایی است.
می خواستم بدانم تحصیلات شما در چه موضوعی بوده است و کمی از پیشینه مطالعاتی و تحصیلی تون بفرمایید، و دیگر اینکه به نظرم مطالعه در زمینه ای که انسان دغدغه آن را دارد، و به فرمایش امام علی علیه السلام ، از دریای علوم آنچه نافع است ،بیاموزید. و من قید کاربردی را هم به آن اضافه می کنم که نتیجه مطالعه من به درد خودم و جامعه ام بخورد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.