خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

میلاد ها مبارک

امشب کوچه های شهر و آسمانهای دل هایمان چراغانی و شادمان است.

و چه مبارک لحظاتی که در برخی خانواده ها تولدهای فرزندان و نوگلانشان هست.

و از امام و سالار کربلا گرفته تا شیعیان ش در کشورهای اسلامی مخصوصا کشور تمدن ساز مان و مردمان با صفا و پاکدلمان .

میلاد علی اکبر جوان رشید مولایمان هست، و اینجا در کنار کریمه اهل بیت علیها سلام جشن میلاد و جشن روز جوان است، و جوان خانواده ما که این روزها ایام امتحاناتش هم هست، می گوید که هفته جوان است.!!

به هر حال تبریک بر همه در کنار  همه اخبار و دسیسه ها در کشورهای اسلامی و انفجار و انتحارهای طاغوتی و شیطانی که شیاطین و انسان نماها انجام می دهند، اخبار و شادی های مسرت بخش تولدها و میلادها و جشن های خانوادگی و همه و همه ...... زندگی را در جریان قرار می دهد.

امروز به تفکرات و نگرش سیستمی در جهان علم و جهان معنویت و سنت های الهی مروری انداختم ، واقعا نکات ارزنده ای نصیب و رزق معنویم شد ، و خوشحالم که آگاهی و علم روزی یم می شود ، همان طور که غذای لذیذ سربازخانه ی امام زمانم، روزی جسمم هست، و می دانم که رازهای شگرف آفرینش چه زیبا ، پیچیدگی ها و نقش و رابطه هایش را ثبت و اندازه کرده است.

می خواهم بنویسم آنچه اندوخته ام و می خواهم ایثار کنم آنچه داشته ام .

 دیروز کولر آبی خانواده را    راه اندازی کردیم) و از خنکای نسیم خنکش امروز در جمع خانواده استفاده کردیم، و نزدیک های ظهر بود که به فکر همسایه مغازه دار در آب و برق و .... اوضاع  و احوال و امنیت و دین و فرهنگ و .... مشترک افتادم، دلم نیومد که ما در خنکا نفس بکشیم و اون طفلک در گرمای تقریبا رو به تزاید این روزها به سر ببرد، ضمن اینکه چندین بار با زبان حال و ... به حاج خانم دلسوزم رسانده است، که کاش کسی( منظورش من) پیدا شود که کولر ما رو هم به تنفس و تفش فش بیاورد. . این بود که وقت نزدیک های ظهر که  ذهنم دیگر مثل ابوعلی سینا هنگیده بود و جسمم هم بی تحرک خسته شده بود، و به قول ابن سینا که گفته کارد ذهنم کند شده بود، و ایشان در این جور مواقع دو رکعت نماز می خواند، ما بر آن شدیم که به داد همسایه برسیم، و کولرش را فوت و فن و حرفه ی تخصص در کارهای منزل راه اندازی   کنیم.

 

ولی با خدا و متوکل به خداست، و اهل مسجد و از ایمان و سحر خیزی بابای مومن و باغدارش به نیکی یاد می کند، و این برای ما هشداری است که خدا همیشه حافظ و رازق بندگانش هست، و اهل ایمان رو بر اساس آیه قشنگش بعد از تلاش در زندگی و توکل به خداوندگاریش بشارت داده   که فرموده:

 وَمَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا(الطلاق/2)

و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،

وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لَا یحْتَسِبُ وَمَنْ یتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدْرًا(الطلاق/3)
و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

و این آیه چقدر آرامم می کند، و این روزها بر اساس کیمیای تازه صید کرده در تعقیبات نمازم تلاوتش می کنم،  و یاد نوجوانی بخیر که هر وقت دلم از جایی می گرفت، به سراغ قرآن می رفتم و با صدای ترتیل در اتاقم می نشستم و می خواندم. و یادم هست، محمد جواد فروغی ، قاری بین المللی قرآن و خوش سیما و خوش اخلاق ، همدوره و قاری خوش خوان دورانمان بود، که در مسابقات قرآن اداره می دیدمش، مایه تشویق و ترغیب بیشترمان بود، که بخوانیم و تلاوت کنیم.

 الان فک کنم ایشان مهندسی کامپیوتر گرفته و به زبان انگلیسی مسلط شده و گاهی از شبکه های سیما تفسیر قرآن به زبان انگلیسی ایراد می کند.  

یک نکته هم به دوستان و مادرانی که در شرایط حساس بارداری به سر می برند، بر اساس رویه ی حاج خانم مومنم بگویم که قرآن ، مخصوصا سوره های نور و انبیاء رو زیاد بخوانید که در هوش و شیرین زبانی بچه خیلی کمک می کند، ما امتحان کرده ایم، جواب گرفته ایم.

پیروز باشید و سعادتمند.

خدا یارتان به قول دوستان به آرزو های (مشروعتان ) برسید. و بهترین باشید.

یا حق

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بیضا پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 08:49 http://mydailydiar.blogsky.com

سلام، از همه اولتر میلاد علی اکبر به تمام دوتداران و پیروان تبریک عرض میکنم، ایشالا امتحانات ګل پسر به موفقیت بسر برسد، ممنون از معرفی سوره های مبارک نور و انبیا در این شرایط که من قرار دارم جزاک الله، همیشه موفق و سلامت باشید.

سلام و امتنان.
غیر از این دو سوره ، سوره های دیگر هم هست که می تونید جستجو کنید من به عنوان نمونه گفتم
خوشحالم که باعث و انگیزه نوشتنم هستی. به سلامتی همه مادران وطنم
یا حق و یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.