خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

عصر روز پنجم


سلام عصر روز پنجم ماه رمضان است، چه صفای داره خنکای کولر و انتظار برای قشنگ ترین الله اکبر گفتن موذن ، و روزه ای قبول انشاء الله

با برادر کوچکتر و ....  تو آلمان امروز صحبت کردیم، کلی تریپ دوستت دارم برداشت و خیلی مهربونانه صحبت می کرد (یعنی می نوشت تو تلگرام) و اظهار دوستی می کرد. خدا حافظ جانش.

دلش برای دختراش تنگ شده ، البته این حرفای دلتنگی برای دختر و قدر نعمت های اینجا رو ندونستن و ... رو با زنداداشش گفته بود،  و اینکه اقامت سه ساله اش درست شده است، و بعد سه سال دنبال زن و بچه اش می آید. و اینکه تا اون زمان باید زبانش فول و کار و درآمد پیدا کنه. و از این حرفا.

خب اینهم از سرنوشت ما و خانواده دو فرزندی ما. بدون آبجی. من و داداش کوچیکم.

خبر خاصی امروز رخ نداد ، جز اینکه حسنا حسابی شیطون و ناقلا شده و به قول حدیثی که داریم: فرزند تا هفت سالگی پادشاست، حسابی سر داداشا و آبجی حدیثش ، پادشاهی می کنه.

امروز وبلاگ یک همسر دوم رو که لینکش در وبلاگ یک دوست محترم بود، خوندم، واقعا جالب بود برام.

از انسانیت و صمیمیت و عدالت ورزی و رضایت این زندگی خیلی خوشم آمد، و این است اسلام واقعی که در کمال صفا و صمیمیت و مهر با ملاحظات حدود شرعی و عدالت ناب مورد توصیه دو زندگی رو زیر سایه ات داشته باشی، و فرزندان صالحی هم داشته باشی. از نوع نگاه نویسنده همسردوم به زندگی و به آقاجونش خیلی خوشم آمد ، کاش فرهنگ جوامع اسلامی در همه زمینه ها اسلامی باشد، و همراه با شریعت و حقیقت.

اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، عیب از مسلمانی ماست.

مادرم مهمون دارد، و حسابی صحبتشون گرفته، و یک خانم  اهل دل و روزگار و بقیه ماجراها.

 

خیلی نمی خواهم حرفهای درد دلانه بگویم، ولی به برخی واقعیت ها باید اشاره کرد، ضمن اینکه کاستیها و نواقص رو تحت مشیت خدایی می دانم، که در هر لباس و مکان و موقعیتی که هستیم امتحان می شویم.

و لحظه لحظه ی زندگی ما تحت نظر خداست، و بسته به موقعیت و عملکردمان قضاوت می شود ،و دنیا سرای تغافل نیست، و دنیا سرای اختیار و تلاش و توکل است.

حدیث نازم با لب تاب مامان حسابی مشغول است، و نرم افزارهای آموزشی و فیلمهای آموزشی از داداشا رو دارد مرور می کند، و حسنا هم در این زمینه راه افتاده است، و برای خودش کارشناسی شده است.

نمی خواهم پست خیلی طولانی بشود، ارزوی بهروزی برای همه و امنیت و صفا وصلح برای همه عزیزان در سراسر عالم، و توفیق هدایت و عبادت برای همه خوبان.

یا حق و یا علی ........ آسمانی و نورانی و مهربان باشیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.