خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

کودکی و تفکر و سود

به نام آفریدگار عشق

سلام و تحیت و سپاس

امروز را در حالی آغاز کردیم که با حسنای سه ساله اول از خانه بازی شروع کردیم، و به یاد دیشب که کمی باهاش بازی کردم، بلافاصله بعد از صبحانه بازم دعوت محترمانه کرد که باباجون بیا خانه بازی. و گردن کوچولوشو برای ناز کشیدنم هم کج می کند، که باشه، باشه؟

و دختر است و شیرین و بابایی مگه میشه بگیم نه، و این چنین بود که  بازی رو شروع کردیم، اول برای عروسک خرگوشی کوچولویش یک اتاق نشیمن و بعدش یک کتابخانه درست کردیم که بتونه مشقاشو در اون بنویسه، و برای نوشتن مشقاش یک مداد و ورق جلوش گذاشتیم که مثلا داره مشق می نویسه. و بعد از کمی بهش استراحت دادیم که مثلا الان خسته شده و باید بیاد اتاق بغلی استراحت کنه. و چقدر ذوق می کرد که خرگوشش از این اتاق به اون اتاق می ره و حسنا رو هم صدا می زنه و ازش اجازه می گیره.

اومدم اتاقم که بعد از چند دقیقه دوباره حسنا اومد دنبالم که باباجون بیا دنبال بازی! به یاد دیروز ظهر که کلی تو اتاقا دنبال بازی کردیم ولی طفلکی رو این بار کلی ازش کارش کشیدم، که مثلا برو مسیر دنبال بازی رو مرتب کن، و حدیث رو بگو که آماده شو و اتاقا رو مرتب کنه، و .....  و در نهایتم قرار گذاشتیم و قول دادیم که من مشقامو و درسامو که خوندم بریم دنبال بازی.

اومدم سر درس و بحث به خاطر دیروز که از گروه زنگ زده بود که طرح رساله تون تصویب شده ولی نیاز به اصلاحات داره، که تشریف بیارید و تحویل بگیرید، که قول چهار شنبه رو بهشون دادم.

و کمی مطالعه و کمی تامل و کمی صحبت و کمی آرامش و کمی شعر و کمی زندگی و محو شدن در افق بی کران جهان لایتناهی و صحبت از کسان و جوانان با هلن مهربونم، و اخبار و سریال خانه ی پوشالی در آخر شب و یک خواب راحت به امید فردایی که با سلام و نیایش شروعش کنیم.

این فلاش بک هایی از زندگی و بندگی من، و یاد قشنگ خدای آرام بخشم که در معامله با ما بندگان، منصفانه و پرسود ترین را به ما پیشنهاد می کند، و از لاک جیغ تا خدا که یک چادری شده سرزبون دار می گفت، که دوست چادری و محجبم بهم گفت که ؛ به خدا یک چیز گرانبها بده که خدا هم بهتر از اون رو بهت بدهد.

و او هم موهای طلایی و رنگ و وارنگ شده اش را به خاطر خدا زیر روسری برده و خدا هم بهش احترام و آرامش داده که این معامله در مورد همه ما جریان داره.

بستگی داره که ما چی چیز با ارزش پیش خودمون رو به خاطر بهترین موجود و زیباترین و بخشنده ترین موجود بدهیم و لایق بخشش گردیم و او از خان کرمش چه ها که نخواهد داد.

این روزها با دوست عزیزی صحبت از گناه نکردن و رسیدن به آرامش داشتیم، و حرفش کاملا متین و خدایی بود که باید خدا رو در نظر بگیریم و باز هم یاد قشنگ آیه : و من یتق الله یجعل له مخرجا در دلم زنده شد.

کسی که تقوی الهی پیشه کند خدا راه چاره ای برایش قرار می دهد. و می دانم که راه چاره اش رو برایم قرار خواهد داد.

روبرو با آینده و دنیایی ابدی و بی نظیر رو معتقدیم و باور داریم و یا حداقل مدعی باورمندی اش هستیم، پس باید با توجه به آن قله حرکت و مدار و قرارمان رو تنظیم کنیم.

کاش مدعی نباشیم و کاش کمتر تظاهر کنیم و کاش نفس اماره بگذارد و کاش از مخلصین ( به فتح لام) باشیم.

دوستان برای همدیگر دعا کنیم که عاقبت بخیر شیم و آرام و قرارمان در پیوند با آرامگر ابدی باشیم که امروز هم آیه اش رو خواندم: الا بذکر الله تطمئن القلوب

کاش آیات رو باور کنیم و کاش همیشه این حال خوب و خوش رو برای محبوب و آرام بخش دلهامون داشته باشیم.

تا فرصتی دیگر یا حق و یا علی ......... مستدام باشید

نظرات 2 + ارسال نظر
مینو سه‌شنبه 11 آبان 1395 ساعت 00:10 http://tagna. blogsky.com

خیلی قشنگ مینویسید
این که گفتین معامله با خدا
نمیدونم
اما هیچ وقت اون طوری نشده که خواستم
آدرسم الان درست شد

خیلی وقتا و خیلی کارا رو که برام زحمت یا محدودیت می آره، مخصوصا محرمات و مکروهات رو به خاطر خدا ترک کنیم، و بگیم خدا این به خاطر تو و بعدش خدا در جای دیگه برامون جبران می کنه. من بهش ایمان دارم

مرضیه شنبه 8 آبان 1395 ساعت 10:54 http://fear-hope.blogsky.com

سلام علی آقا چه نوشته با احساسی
چقدر حسنا شیرینه،
من کمتر با آدمهای مذهبی مثل شما آشنا بودم... از خوندن سه چهار تا پست آخرتون لذت بردم.
سر نمازتون دعا کنید خدا فرزند صالحی هم به ما بده.

سلام
ممنون از نگاه قشنگتون و نظر لطفتون
گلهای بهشتی همه شون چون معصومند شیرنند.
خدا کنه که به شما و همه ی مادران نوگلان سالم و صالح عطا کنه . آمین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.