خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

هاشمی و چند نقطه

سلام و صبح بخیر

صبحی دل انگیز با عزیزان بهتر از جانم، مخصوصا هلن مهربون تپل و بهترینم

 و سرشار از نعمات پروردگار خوبم

مادر مهربانتر از خودم، هر روز زنگ می زند و گزارش لحظه به لحظه ی  زندگی مون را می خواهد و می داند. آخه این مادران چقدر مهربان و خاطر خواه آدم هستند. خدا حفظشان کنند و آنانی که از نعمتش محروم هست، برای شادی روحشان دعا و خیرات کنند.

چند روزی ( دو روزی) سخت مشغول کار بودم، ولی کار مهم و اساسی و برای رضای خدایم که ارزیابی مقالات مجله و آماده سازی مطالب به عنوان سردبیر، هنوز مونده و باور کنید نمی دانم چرا حسش نیست که طرفش بروم، خدا کمکم کن تا صدای دوستان درنیامده بتونم از خجالتشون دربیام

از همه مهمتر مقاله ی خودم هم برای مجله نیمه کاره است، و سرمقاله هم باید بنویسم که ترس و رفتنم را بیشتر می کند.

در این چند روز مطالب زیادی یاد گرفتم یا حداقل با یک بیان دیگر آشنا شدم، و امروز چهار شنبه سالن فوتسال برای تحرک لازمی دارم. آخه دوشنبه به مناسبت فوت حضرت معصومه (س) تعطیل بود.

صحبت از فوت شد، این روزها یا کلا از دو روز پیش بد جوری درگذشت غم بار و ناگهانی یار و یاور انقلاب و مرد صبور انقلاب روحم را جریحه دار کرده است، و همش فک می کنم که این دنیا اصلا اصلا جای ماندگاری نیست. انگار یکی از عزیزانی که خیلی باهاش اخت شده باشم، از دست داده ام.

انگار فک می کنم که ترسم از توطئه گران و منافقان فرصت طلب و برخی دلواپسان نان به نرخ روز خور بیشتر شده است و نگرانم که توطئه و تفرقه ای باشد و از هاشمی مرد لحظات خطر و استقامت خبری نباشد.

شنیدم که در این روزهای اخیر در مشهد خیلی علیهش صحبت شده است، و بارها منتشر شده است که وی یکی از سران فتنه و بلکه رأس فتنه است، و شاید این خبرا به گوشش رسیده  و سکته قلبی کرده است.

مظلومیت هاشمی در دوران سخت مخصوصا انتخابات کذایی با بی اخلاقی و بی قانونی و هوچیگری  یک کسی که درجایگاه رئیس جمهور خلاف اخلاق و قانون و انصاف رفتار می کرد، خیلی خیلی در خاطرم مانده است، و خدا اجر صبری دهد که به خاطر وحدت و حفظ نظامی که به خاطرش رنجها و زندانها رفته بود، خون دل خورد و صبر کرد.

به هر حال هاشمی از میان ما و بدخواهانش رفت، و دنیای سیاست و قدرت عجب دنیای وحشتناک و خطرناکی هست. بماند

سرگرم خواندن بعضی وبلاگهایی هستم که احساس می کنم حرفی از احساس و مطلب و نگاه و رویکردی خاص به زندگی و خاطرات و لحظاتش دارد.

یکی خانمش وسواسی وحشتناک است و مشاوره خواسته است و خوانندگان نظر داده است، آنهم نظراتی متفاوت، سیاه و سفید و این منم با کوله باری از تجربه و پند گیری و شکر بر داشته هایم که خدا نجات بدهد از این طور مرضها و گرفتاری ها.

یکی درگیر درس و بحث و دانشگاه و نمره و احساسهای دخترانه نسبت به زندگی و پدر و حال و آرزوهایش هست، و چه زیباست دوران شور و امید و استرس جوانی و آن زمانی که خودم حس و حالش را داشتم. ولی با توکل و تلاش شبانه روزی به سرانجامش رساندم

و اکنون و در این روزها دغدغه هایی از جنس دیگر دارم، ولی ریلکس و خوشحالم چون با بینش و اندیشه ای که از برکت حوزه و دانشگاه کسب کرده ام، می دانم و خیلی چیزهایی را می فهمم و احساس می کنم و مطئنم که خیلی از دیگران در فضا و تصور آنها قرار ندارند.

البته مغرور نمی شوم، چون غرور ، حجاب و پوشش است بر چشمان حقیقت بین مان که نتوانیم حقایق و عبرتها  و الگوها را در زندگی برای بهتر زیستن و شاد زیستن و ارزنده و والا و عزیز خدا بودن، از آدم می گیرد.

در مطالعات و پروژه های که این روزها باهاشون کار می کنم و دفاتر و لحظاتی که به دنبال آموختن و دانستنش هستم، نکات و جملات قشنگی صید می کنم و نصیبم می شود که به قول هلن نازم، رزق معنوی و نابم هست.

همیشه می گویم به گفته ی خود دلشادم بنده ی عشقم و از دو جهان آزادم

دمی با غصه سر کردن جهان یکسر نمی ارزد........... شادترین  و بهترین و نابترین باشید.

یا حق و یا علی

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
زری جمعه 24 دی 1395 ساعت 18:27 http://asemam-abri.blogsky.com/

سلام
سیاست تنها چیزیه حتی دلم نمیخواد چیزی راجبش بدونم...یه دنیای عجیبو بی رحمیه...هیچ وقت دوست ندارم بدونم کی چی بوده تو این سیستم..
ادمهای سخت رو هم دوست ندارم ادمهاییی که نشه فهمیدشون..شما هم ادم سختی هستید

سلام ممنون از نظرتون،
آره متاسفانه بی رحمه ، همون طوریکه سرما و خیلی چیزای دیگه بی رحمن.
ولی بالاخره ما نریم سراغش، اونا میان سراغ مون، برای آمادگی مقابله باید بدونم کیه و چیه؟
متاسفم که فهمیدنم سخته. ولی آدم مهربونی خودمو می دونم
مممنونم بابت حضورتون

بهامین جمعه 24 دی 1395 ساعت 11:23 http://notbookman.blogsky.com

سلام.
ممنونم از حضورتون در دفتر یادداشتم ووممنونم از دعوتتون
قلم خوبی دارین.
سروده غزل هم عالی بود و واقعا تحسین داره این همه ذوق و قلم خوب

سلام و ممنون از حضورتون . موفق باشید در لحظه لحظه ی زندگی ات.

مینو پنج‌شنبه 23 دی 1395 ساعت 07:18

فکر کردم که آون وبلاگ رو از بلاگ شما لینک اش رو دیدم
چون میخوندمش و یهو حذف شد

مینو چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت 21:05

احمقی نژاد رو خوب اومدین

سلام
از این اصطلاح شرمنده ام
چون ایشون به عنوان یک انسان محترم و ارزشمندن، خواستم حذفش کنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.