خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

ماه بندگی


سلام و صد سلام

بر شما خوبان

سلام بر عزیزان و خوبانی که دل و قلبشان با یاد خدا و با مهر و محبت به بندگان خوب خدا عجین و سرشار است

های مردم ماه بندگی در راه است  و چه زود رسید و چه قدر عمرهامان بی برکت یا کم برکت شده است

این روزها در کنار خانواده این بهترین ها و این حوریان و گلهای بهشتی سرشار از خوشبختی و طراوت و تفکریم.

خدا یاور جان و کام و مرام و دل و روانشان باد که در عالم صفا و صمیمت عجب می شود با توکل و تلاش به ارامش و آسایش رسید و چقدر لذت بخش است عشق ورزیدن و آرام و قرار گرفتن و دوست داشتن و محو جمال یار شدن و آرام غنودن در کنارشان و امید به فضل و عنایت حق داشتن.

نظرات 2 + ارسال نظر
دلسوختگان دوشنبه 8 خرداد 1396 ساعت 12:15 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

پایه و اساس عشق

میدونید چرا عشاق نباید زیاد به هم نزدیک باشند؟؟
نیروی جاذبه ای که از طرف خالق در تمام موجودات ودیعه گذاشته شده پایه و اساس عشق است.
با تکامل بیشتر در اتم بصورت دو شخصیت جداگانه الکترون و پروتون در می آیند و در آغوش یکدیگر بصورت هسته اتم ظاهر میشوند. پس از تشکیل دی ان ای و آر ان ای ، این کشش و جاذبه مقداری با آگاهی همراه میگردد و در گیاهان و حیوانات آگاهی تکامل پیدا کرده خود را بصورت غریزه نشان میدهد.
در انسان به علت تکامل بدن ذهنی و ایجاد نفسانیات فرمهای متعدد به خود میگیرند که در نهایت با تصفیه و تکامل بصورت عشق به حقیقت و خدا نمود پیدا میکند.
این کشش و جاذبه ای که به سمت دیگری داریم همان نیروی جاذبه ای است که خدا در همه ما به امانت گذاشته. ما همچون سیارات ، همچون کهکشانها دارای نیروی جاذبه هستیم. وقتی عشق را میشناسیم اول از آنکه عشق را در ما بیدار کرده باید سپاسگذار باشیم حال چه در کنارمان باشد چه رفته باشد. مهم اینست که ما اکنون به این نیروی خدایی درونمان پی برده ایم. وقتی دونفر به هم زیاد نزدیک شوند وقتی ترس از دست دادن همدیگر را نداشته باشند به نیروی عشق بی توجه میشوند با گرفتن آزادیهای همدیگر این نیرو را از بین می برند. دیگر نیروی جاذبه ای باقی نخواهد ماند. به همین دلیل است که جبران خلیل جبران هم میگوید عشاق باید مانند دو ستون سقف معبد عشق باشند نه زیاد دور از هم نه خیلی نزدیک به هم. در غیر این صورت سقف میریزد.

سلام
تحلیل قشنگی بود.
اما به نظرم مقایسه ی دو روح مجرد عاشق و معشوق با ساختار یک اتم مادی از جهاتی مشکل دارد. اول اینکه ارواح مجرد می تواند آنقدر به همدیگر نزدیک شوند که با هم یکی شوند. مثل ارواح خوبان به خدای خوبان که واجب الوجود و سرمنشاء روح است. دیگر اینکه منظورتان از اینکه نزدیک نشود چیه؟ آیا نزدیکی فیزیکی منظورته یا نزدیکی معنوی و تفاهم و به سمت یکی شدن؟
اگر نزدیکی فیزیکی منظورت باشه . خب برای چی ؟ نزدیک نشوند. بگذار آنقدر نزدیک شوند که از مهر و محبت هم سیراب شوند. اگر نزدیکی معنوی منظورت هست باز هم منعی ندارد.
به هر حال این مسائلی که بیان کردید محل تامل است . هر چیز را نمی توان بدون مناسبات خاصش مقایسه کرد.
مستدام باشید

[ بدون نام ] شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 22:16

چه وبلاگ چندش آوری ! اه اه

ممممممنونم نظرت برام محترم هست
ممنونم که اومدی
ببخشید دیگه باب میلت نبود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.