خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

اول شناخت بعد ایمان و اعتقادو عاشقی

سلام 

پیرو سوالی که در پست قبل شد، که  واقعا برام مشخص نبود که اگر باور هدف عمل و اخلاق آدمی هست، 

پس انگیزه ما یا قبل عمل و رفتار چی کارا لازمه بنماییم که به سمت رفتار و انجام بریم؟ وقتی باوره قراره بعدش بیاد. 

امروز نکته ی جالبی از کلام استاد اصطیاد کردم. ( همون صید خودمون هست فک کنم) 

 

فک کنم  جوابش این باشه که ما  بین شناخت به معنی آشنایی  و باور به معنی اعتقاد باید تفکیک کنیم. 

شناخت یعنی آشنایی و با رویکرد پدیده شناسی یا تاریخی  یا واقعیت شناسی یا هستی شناسی به متعلقات باور نگاه کنیم. 

که در اصطلاح منطقی  مرحله ی تصور  قبل از تصدیق بشود مطابق سازی کرد. 

یعنی قبل از اینکه باور کنیم و اعتقاد پیدا کنیم ، بشناسیم و تصورشون کنیم 

 مثل بسیاری از دانشمندان غربی که با طبیعت و اسرار خلقت با ابزار و روش علمی آشنا می شوند

 بعد آزمایش و رفتار و عملا تجربه می کند بعد وقتی قشنگ راستی و درستی اش را درک کرد، بعد باورش می کند . 

و دیگه تا اطلاع ثانوی هیچ چیز جای آن باورش را نمی گیرد. 


به قول ائمه علیهم السلام می شوند: زبر الحدید می شوند. یعنی اعتقاداتشون از فولاد هم محکمتر می شود. 

تقوا شون دیگه به آسانی با یه  تق   وا  نمی شود

ممنون نگاهتون 

و امتحانهای خدا قشنگه 

مثلا من دیشب یه چیزی رو گم کرده ام 

یا بهتر بگم که یه چیزی یه سارق بیچاره که شاید بیشتر از من بهش احتیاج داشته برداشته . ( انشاءالله که این تعبیر من  سارق پروری نباشه) 

با خودم گفتم که بذار حلالش کنم که اگر قراره اون نون بشه و سر سفره اش برده بشه، بچه هاش نون حلال بخوره. 

و انشاءالله که خدا قشنگترشو برام تهیه دیده باشد. 

الخیر فی ما وقع . خیر در آنچه پیش میاد. 

ولی به تعبیر اقتصاد دانها ، ضرر اندک مالی حسرتش بیشتر از لذت سود انبوه  هست 

یعنی اگر میلیونها سود کنی، آنقدر لذت نداره که یک میلیون یا کمتر از آن ، ناجوانمردانه ازت بدزدن و ضرر کنی. 

دیگه 

دعا کنید عاقبت بخیر شیم 

دنیا و مالش به کسی وفا نداره...

خوبه که سالمیم و شاکر نعمت ها ی داده و نداده اش. 

ممنونتم خدای خوبم 

که آرام بخش دل عاشقانی 

هر کسی بر اساس دنیا و نگاه خودشون نسبت به تصمیمات خدایی و حلالشون حق دارن. 

ممنون منتظر نقطه نظرات قشنگتون هستم اگر قابل بدونید. 

سعی می کنم روان تر و عامیانه تر بنویسم ولی بعضی کلمات خودشون همین طوری میاد و میگم خب همین قشنگه . 

البته دوست دارم که شیک و از اصطلاحات اصیل استفاده کنم . 

دیگه همینا 

برای آخرین بار ممنون نگاهتون 

یاعلی 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگار چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 00:38

سلام و تشکر از مطالبتون
تو این پست فرمودید تصور قبل تصدیق...یعنی قبل اینکه باور کنیم واعتقاد پیداکنیم بشناسیم وتصورشون کنیم
برام سوالی پیش اومد البته باتوجه به درک خودم از مطالب شما
اگر شناخت همان فهم ودریافت ودرک باشهکه ب قول شما همان محرک برا انجام و رفتار برای رسیدن به باور واعتقاد باشه واعتقاد هم همان ایمان وباور ویقین باشه آیافقط مختص مردان است؟؟؟؟؟؟
واگر نه مربوط به انسانها است چرا شریعت اسلام وفقه سن شرعی برای دختر وپسر رو متفاوت تشخیص داده؟؟دختران نه سال و پسران پانزده سال؟؟؟
این یعنی قدرت درک واستدلال و فهم دختران وبانوان از آقایان بیشتره؟؟؟؟اگه این صحیح باشه چرا ما مرجع تقلید خانم نداریم؟؟؟مگر شناخت و درک وفهم خانمها کمتر از آقایان است؟؟؟باتوجه به اینکه شناخت یه جور احساس هم هست

اگه سوالاتمو متوجه نشدید مث خودم گیج شدید یه گاهی دوباره به سه پست اخیر داشته باشید...روانتر وساده تر بنویسید ک متوجه شیم(من)
خب بابت اون شی سرقت شده و نوع نگاهتون که حلال کردید فکر میکنید شاید بیشتر احتیاج داشتهاگه شعار نباشه(ببخشی صریح ورک میگم) نشون دهنده قلب رئوف و روح بلند وارزندتون هست وقطعا خدا به نیت خوب ونابتون پاسخ مثبت خواهد داد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.