خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

التماس اطمینان و آرامش

سلام 

این روزها طراوت بهاری است با اینکه کمی سوز زمستان قلقلکمان می دهد 

اما خب سخت به دل تکانی محتاجیم 

خواب دیدنهایمان هم عالمی دارد 

جور و واجور 

انگار برای خودش یک زندگی جداگانه است 

صبح که بر می خیزیم به بعضی هاش می اندیشیم که کاش میشد 

و بعضی هاشو هم میگیم خوب شد که خواب بود 

خواب ، برادر مرگ 

خواب و دلیل اسایش 

خواب و دنیا و قانون هایش 

دوست دارم این توکلم و این ایمانم به منبع آرامش آنقدر قوی شود 

که وقتی هر ناخوشایندی حتی چند برابری قیمت ها را می شنوم 

مثل حالت شوخیم و پاسخ های معکوسم ، بگویم فدای سرت ، خوب شد که بدتر نشد. 

یا اگر هلنم گزارش می دهد که فلان جنس چندین برابر شده، با لبخند روبنایی می گم 

اا إ إ چی ارزون ، خیلی خوبه . خوبه که ده برابر نشده و این طوری به قول هلن شدت ضربه را 

می توان گرفت و البته هنوز واژه هایی اختراع نشده که بیان اون حالت تزلزلک توکل و تسرسر 

استرسک های کوچک و .... مون را توصیف کند. 

اما خب چیزهای قشنگتری برای خوشحالی داریم، مثل سلامتی، امنیت، ایمان ، خداوند بزرگ که همیشه 

یار و یاورمان، دقیق در دقیقه ی نود و قشنگ سورپرایزمون کرده است. 

از جان و دل برایتتون بگویم : 

ما اگر بنده های خوبی باشیم اون جل و علا   خدایی اش را بلد است. 

فقط کافیه موج دلمون را با نوایش تنظیم کنیم. 

یکی از دوستان والا مقام سخت به استخاره ایمان آورده، علتش را ازش پرسیدم 

که بالاخره دلیل قانع کننده ات چیه برای این همه اعتماد به استخاره: گفت: 

دلیل خاصی ندارد این طوری نتیجه گرفته ام و تکیه دلم شده است. 

باحال بود برام 

با اینکه به خیلی کارهای خانوادگیش اما و اشکال دارم، ولی خیلی 

چیزاشو هم قبول دارم، مثل ریشه یابی های خدایی در اسباب و علل 

بعضی کارهای روزمره و اتفاقات خاص زندگی. 

دیگه که بگویم 

دیروز کارت اعتکاف را با پدر گرامی گرفتم یعنی کارت هر دومون را گرفتم 

ذوق خلوت دارم 

گاهی پر از فریادم 

و قشنگ می نالم و البته جان و دلم نفرین می کند 

کسانی رو که خواسته یا ناخواسته دلم را می شکنند 

مثل همین الدنگی که هفت ماه هست با دروغهایش 

حرمت قول و مردانگی را به فنا داده است. 

نمی دانم شاید شاید شاید حق داشته باشد 

باز هم به خاطر خدا صبر می کنم. 

شکوهمند باشید 

و عاقبت بخیر 

دوست دارم در این سه روز اعتکاف فقط بگم خدا 

و التماسش کنم که بگذرد و بگذارد قشنگترین یادش را در دل و جانم 

التماسش می کنم که خودش برایم آنچه خوبترین هست رقم بزند 

اللهم وفقنا لما تحب و ترضاه ... 

وای  چقدر ممنون خدایی اش هستم 

راستی میگم: حضرت ابراهیم با اون مقام اولی العظمی اش ، زنده شدن مرده گان  

را می خواست برا روز قیامت ببینمت، ( یعنی ایمانش کامل نبودی؟؟ آیا ) 

اونوقت ما با این ایمان نصف و نیمه مون، خداییش زیاد نیست که 

قلبمون به غیب هایش مالامال باشد؟؟؟ ( ببخشید تشکیک می کنم) 

و خدا وقتی پرسید برا چی می خوای ببینی، 

ابراهیم جواب داد: لیطمئن قلبی. 

و خدا هم ازمایشگاه چشمی براش مهیا کرد و 

پرنده های بیچاره را خورد و خمیر و سرکوه و .. . آموزش و پرورش 

و اطمینان حاصل شد به سلامتی 

حالا ما هم خب دل داریم می خواهیم این اطمینان را که خیلی خیلی 

به مراتب کم داریم نسبت به آن پیامبر والا مقام . 


حالا مام می خواهیم 

این اطمینان و آرامش بالاترین  جایزه و بالاترین و ارزشمندترین 

خواسته ی ما می تونه باشه . 

البته بعضی خوش ذوقا می گفتن: از خدا خودشو بخواهین. 

چیییییی جاااااااااالب ( با آهنگ خاص حدیث) 

دیگه همیانا 

ممنون نگاهتون 

اگر چه سرتون مشغول خانه تکانی هست و شلوغه 

خب وقتی اعتکافم ونیستم برام نظر بذارید 

یا علی مدد 

شربت شهادت گوارایتان باد



نظرات 1 + ارسال نظر
نگار سه‌شنبه 28 اسفند 1397 ساعت 01:06

سلام
اینروزا اطمینان قلبی شبیه رویا ،خیال،شایدم یک خواب بدون تعبیر است...
اونم بخاطر ضعف ایمان و باور
و نداشتن اعتماد کافی و شایدم نداشتن شناخت
یاشاید عجول بودن و ناصبوری در زندگی...
چه عالی که شمااینهمه آرامش دارید ...آرامشتون روز افزون

سلام و ممنون دیدگاهتون
ممنون گمان خوب تون به این حقیر
پستی خواهم نوشت توضیح فرمایش شما
از دید خودم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.