خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

حد توان

سلام 

همیشه ی خدا وقتی سر نماز می ایستم شاید اوایل یا اواسطش 

به خود و دلم می افتد و می گم که اگر این نماز آخر باشه 

چطوری می خونیش 

و کاش این نماز حداقل حداقل با حضور قلب و در خور نام یک نماز باشه 

و کاش می تونستم که قشنگترین نمازم باشه 

و سعی می کنم و سعی می کنم و سعی می کنم 

و خوشحالم که خدای خوبم همین سعی رو می خواد 

اسلام دین قشنگی هست چون سعی و تلاش و نهایت سعی را 

می خواهد و هر کسی را در حد توان و سعیش می خواهد 

به این دلم در خیلی کارها خوشه که سعی در حد توان یک انسان 

دارم و البته دل را باید پاک و پاک و نیت را مخلصانه کرد 

از بنده های بی خودش دل برید و البته نگاه ابزاری به آنها می تونیم 

داشته باشیم که خدا اونا رو بفرسته برای آرامشت و آرام بخشی دلت 

برای اینکه بتونه دستت را بدهد دست دوست و نزدیکتر به دوست 

داشتم می گفتم که برای دنیا و غم دنیا چون ناپایداره ، ارزش چندانی نداره 

اگر غم آخرت و دوری از خدا باشد ، بودنش غنیمت و باید جدی گرفتش 

و برای رسیدن و دوست داشتن آن قشنگترین معبود، یار خدایی و قشنگ رفتار 

می خواهد و فرشته هایی از همه جنس، از پدر و مادر و همسر و دختر و ... دوست و استاد و 

خوبانی آسمانی که کمکت کنه تا خوب ترین باشی 

خوب بدانی، خوب اندیشه کنی و خوب رفتار کنی 

ممنون نگاهتون 

وقتی از رساله و تحقیق فکرم خسته میشه 

یه سر میام برای خودم که از خودم و مرامم 

و احساس خاصم به همه چیز بگم 

و عشق و محبت و مسئولیت و باقی چیزهای قشنگ 

سر جای خودش 

ممنونم که می فهمید و می خوانید 

فدای نام علی که همیشه دوست دارم 

با نامش تمام کنم 

همان طور که با نام خدای علی 

یعنی سلام آغاز می کنم. 

یاعلی 



نظرات 2 + ارسال نظر
سرو یکشنبه 11 فروردین 1398 ساعت 13:09

در پست قبلیتان خیلی ارمانی مرد بودن را توصیف نمودید و در کنارش زن را... اینها نظر شخصیتان بود و قابل احترام... ابزار ارامش انسان , همین خصلتهای ارمانی مرد بودن و زن بودن انسانهاست در حد توانشان.... نگاه ابزاری داشتن افراد برای رسیدن به ارامش, به نظر من نوعی خودخواهیست....
سبز باشید92887

سلام
نکته دقیقی هست فرمایشتون
اما عرض کنم در مقابل نگاه ابزاری یا قسیم آن نگاه استقلالی و اصلی هست، در حالیکه در مقابل خدا همه چیز میشه فرعی و غیر استقلالی ، و مجبوریم که اسمش را نگاه ابزاری ( اگر چه در عرف و اصطلاح اصطلاح قشنگی نیست) داشته باشیم....
از آن طرف در قرآن هم داریم وابتغوا الیه الوسیله، که در رسیدن به خدا دنبال وسیله باشید با ابزار و وسیله که ما آن را اسمش شفاعت، یا استمداد از ائمه و خوبان می ذاریم، ابزاراً کمک می گیریم.
درسته ائمه خودشان اصل هست، ولی وقتی پای خدا بیاد وسط، همه چیز ماسوی الله می شوند فرع و ابزار .
این را از این جهت عرض کردم.
چون اگر بقیه خوبان و ... همه و همه غیر خدا را ما ابزارا و وسیله و راه و طریق و کمک گار و عون و ... در نظر نگیریم ، میشن اصل . که در مقایسه با خدا درست نیست.
من منظورم در راه رسیدن به خدا ، بقیه ی وسیله و ابزار و کمک گار باشن. همان طوریکه در فرمایش حضرت مولا هم هست: که حضرت فاطمه سلام الله علیها، نعم العون علی طاعت الله بوده است. این یعنی کمک گار و یا به تعبیری وسیله که اسم ناجالبش میشه ابزار.
این را از این جهت عرض کردم ، والا به زن و خوبانی که کمک گار زندگی ام هستن، جسارت نمی کنم.
بذار بقیه شو تو پست عرض کنم.
ممنون یاعلی

نگار یکشنبه 11 فروردین 1398 ساعت 00:13

سلام
در حدیث است که امام صادق(علیه السلام) فرمود: « هر کس دوست دارد بداند نمازش قبول شده یا نه ببیند که آیا نمازش او را از گناه و زشتی باز داشته یا نه، پس هر قدر که نمازش او را از گناه بازداشته به همان اندازه نمازش قبول شده است.»
خوشب حالتون ک اینقدر دغدغه و سعی یک نماز مقبول و پذیرفته شده رو دارید ...البته همه باید اینطور باشیم...ان شاالله ک خدا توفیق یک نماز مقبول وپذیرفته شده رو نصیب همه مسلمین ومومنین زن ومرد پیر وجوان و...کند.
الهی آمییییییین

سلام
آره تایید فرمایش شما که مستند به حدیث هست، ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر .... در قرآن هم هست که نماز خاصیتش این است که از فحشاء و منکر بازتون داره
مممممنون دعا و نگاهتون
کاش که این طور باشیم و در خیرات و خوبیها از همه جلو باشیم
و د رحال مسابقه و مسارعه باشیم
ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.