خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

ایثار و انصاف

سلام 

سبزی و طراوت و جیک جیک گنجشکهای شیطون 

و نمای دل انگیز درختان انار و انجیر و سبزی هایی که تازه تو باغچه کاشته ایم 

و نهال شاه توتی که وسط این باغچه جابه جا کردیم همه و همه قشنگ و فرح بخشه 

می خوام هر روز را با یک حدیث آغاز کنم بعد از این 

حدیث امروز رو تقدیم می کنم با این عکس: 

این خیلی قشنگه که رفتارمون با نیت معامله با خدا باشه، توقع پیدا نکنیم که حالا که من این طوری 

رفتار کردم ، خب دور از جون خدا رو کار نداریم، طرف مقابل حالا بیا مزد کارمو بده . 

این میشه همون به قول یکی از عرفا، رفتار خر کاری. که چون من پشت تو رو می خوارونم تو هم پشت منو 

بخارون. 

و ثواب انصاف هم خیلی مهم هست که البته آرامش می آورد و چون خدا 

از کارت راضی هست، خشنودی اش به قلب ما هم منتقل میشه 

سعی میشه کمتر توضیح و حرف باشه، خود حدیث راهگشاست. 

ممنون نگاهتون 

یاعلی 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگار جمعه 13 اردیبهشت 1398 ساعت 01:21

سلام
تشکر بابت حدیث ذکر شده و حدیثهای آتی که قراره در پستای جدید بیان بشه ان شاالله...
امادرباره خرکاری که همون من پشت تورو میخارونم تو پشت منو ...بنظرم باید اینطور باشه!یعنی ازیه منظری ویجورایی قشنگم هست این کار،چون یه جور همکاری ،همیاری تعاون ...هست که درمثال ذکر شده...اتفاقا کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ...درسته اشاره ب اتکا و امید نداشتن ب غیراست ولی خیلی جالب نیست...وقتی من بتونم پشت اون واون بتونه پشت شما و شما پشت ایشان و ایشان پشت ما...
همدلی و نوع دوستی اتفاق میافته و...
خب هرکسی یه نظری داره واین نظر من این بود اگرچه متوجه منظور شما م شدم.

سلام
اره این نظریه شما بیشتر به نظریه استخدام که در قرآن مطرح هست، شبیه هست، که هر کسی یه کاری بکنه و بقیه در مقابلش یه کارایی برای اونا بکنه. و تعاون و همکاری همیشه قشنگ هست
اصلا انسان اجتماعی آفریده شده که نیازمند استخدام و همکاری هم باشیم.
ممنون نگاه و نظرت قابل احترام و قشنگتون
نظر پر از به رسمیت شناسی همیاری و تعاون
البته تعاون بر خیر توصیه قرآنی هم هست
ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.