خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

هدیه ی اخلاقی ناب

سلام 

بعد از یک عید مبارکی 

تو یکی از وبلاگها مطلب قشنگی هدیه آوردم تقدیم نگاهتون 

خیلی نکاتش برام جالب و آموزنده بود. 


ممنون که کمکم می کنید که خوب باشیم:


با کرامت به دیگران مراقب روابطمان باشیم و موجب آرامش خود و دیگران شویم

کرامت به دیگران را بیاموزیم:

 

1-حساسیتهای افراد برایمان مهم باشد و کاری نکنیم و حرفی نزنیم که ناراحت یا شرمنده شان کنیم............

 

آخ آخ بابام روی جبل و باغ و خونه اش حساسه حالا تو هی به فکر اون باش و اون رو ناراحت و شرمنده کن.

 

جلوی زنت از زنای دیگه نگی......

 

2-هیچگاه دیگران را قضاوت نکنیم اینکار موجب از بین رفتن آرامش ما میشود بجای آن با دیگران همدل و مهربان باشیم .

 

3-دیگران را زیبا ببینیم و دنبال پیدا کردن زشتی در دیگران نباشیم و اگر زشتی وجود داشت و آن زشتی خداداد بود هرگز بیان نکنیم و اگر رفتاری بود هرگز در جمع مطرح نکنیم تا قبح آن از بین نرود و فرد نیز شرمنده نشود.

 

4-شوخی، شوخی که به دیگران خندیدن باشد مسخره کردن و ضد آرامش است نه شوخی، هرگز تکرار نکنم.....

 

5-به غیر از خود به دیگران هم توجه کنیم، اولین مرحله رشد یک انسان بزرگ کردن خودخواهی و رسیدن به خودخواهی و دیگرخواهی است. مثل یک کودک فقط برای خود نخواهیم.........

 

3-رفتار مودبانه با همه افراد موجب ایجاد آرامش در ما می گردد حتی با افرادی که ممکن است از آنها خوشمان نیاید.

 

4-جذاب باشیم و دوست یاب نه دافع و دشمن ساز:

 

معنی جذبه یا کاریزما این نیست که خودتان را باحال‌تر از بقیه جلوه دهید. راز تناقض گونه‌ی جذبه این است که افراد نباید به اثبات بهتر بودن خودشان از بقیه بپردازند، در عوض باید کاری کنند که سایرین در مورد خودشان حس بهتری داشته باشند. جذبه‌ی واقعی آن است که وقتی اشخاص از پیش شما می‌روند احساس کنند فرد مهم‌تری هستند.

 

یک آدم معمولی اول از همه خودش را دوست دارد و علاقه دارد که درباره خودش صحبت کند. اما یک آدم دوست داشتنی و کاریزماتیک به افراد اجازه می‌دهد که درباره خودشان صحبت کنند. شق القمری که افراد دوست داشتنی انجام می‌دهند این است که روحیه‌ی مثبت گرایانه‌ای دارند، منیت را کنار می‌گذارند و با سکوت‌شان به طرف مقابل توجه می‌کنند!

 

پس همواره کاری کن تا دیگران با ارزش به نظر برسند و در کنار تو بهترین حس را تجربه کنند و هرگز اجازه نده دیگران شرمنده شوند.

 

5-روی خوش و با انرژی ما و سلام درود ما نشانه اهمیت ما به دیگران است.

 

6-همدلی با دیگران و اهمیت به نیازهای آنها نشانه اهمیت ما به دیگران است.

 

برای اینکه آرامش داشته باشی به دیگران مانند خودت اهمیت بده و دغدغه ها و نیازهای آنها را مانند خودت محترم بشمار. مثال می زنم چند روز پیش   دو تا کارگر در مورد 65 درصد از من سوال کردند و من خندیدم و گفتم انشاله می دهند......

 

آنها هم کلی لیچار بار من کردند که تو پولداری و برات مهم نیست و غیره و ذلک.....

 

در این مواقع باید به نیازها و احساسات و نظرات دیگران اهمیت بدهی و با آنها همدل باشی یعنی نیازهای آنها را نیازهای خودت بدانی (در این مثال تو هم باید بنالی ، اشکالی ندارد مگر تو کی هستی؟)نه اینکه دایم فکر کنی بقیه احمقند و من  از آنها بهترم و با آنها فرق دارم و من فقط می فهمم........

 

این رفتار خودخواهانه و غلط است و باعث دور شدن دیگران از ما و دافعه در ما می شود و اگر ما طالب آرامش و جاذبه هستیم باید به دیگران اهمیت بدهیم و با دیگران همدل باشیم.

 

متاسفانه من اصلا منعطف نیستم و به دیدگاهها و نظرات و حرفهای دیگران اهمیت نمی دهم و فقط روی حرف خودم پافشاری می کنم و مانند یک جسم صلب می مانم و لذا تمام فشارها را به خودم وارد می کنم و  آرامشم را از دست می دهم که اصلا برای سلامتیم خوب نیست.

 

مانند امضا نکردن صورتجلسه یا هامش گذاشتن روی آن و دافعه  بجای جاذبه و طرد شدنم و از دست رفتن آرامشم.

 

مانند اینکه تا پدرم  یا مادرم نظری می دهد من ناراحت می شوم و می خواهم حرف خودم را بزنم..........

 

مانند اینکه تا همکارم حرفی می زند می زنم تو ذوقش که تو هیچی بارت نیست............بابا خوب ما که قبلا نامه زده بودیم

 

مانند اینکه تا همسرم نظر می دهد از نظرش ناراحت می شوم و اخم و تخم می کنم...........

 

مانند اینکه در سرویس تا می گویند مجون بخر باهاشون بحث و جدل می کنم.......

 

مانند اینکه تا کس دیگری را انتخاب می کنند من ناراحت می شوم...........

 

مانند اینکه تا کسی در سرویس پشت سرم است و یا خرخر می کند من ناراحت می شوم......

 

همه اینها نشان می دهد که من هنوز رشد نکرده ام و بچه هستم.

 

7-پریدن وسط حرف دیگران یعنی من   بیشتر می فهمم و دیگران نمی فهمند....

 

8-زدن حرفهای غیرمهم و غیرضروری یا پرحرفی و زیادی حرف زدن نشانه این است که من به برای دیگران و وقت آنها ارزش قایل نیستم.

 

9-بی ادبی کردن و مسخره بازی کردن  و بی حرمتی نشانه عدم اهمیت ما به دیگران است.

 

10-گوش دادن به حرف دیگران نشانه اهمیت دادن ما به آنهاست.

 

11-توجه ما به دیگران نشانه اهمیت دادن ما به آنهاست.

 

یادته  بهت گفت زمانیکه فلانی  اینجا بوده بچه های خانواده  چقدر آرامش کاری داشتند؟؟؟؟؟؟؟

 

12-وقتی برای دیگران ارزش قایلیم هرگز با زبان زور و تهدید با کسی صحبت نمی کنیم  مثلا:

 

ببین من چقدر فلانی را عصبی کردم که بهم قندون پرت کرد یا اینکه چقدر بقیه رو عصبی کردم که برام نامه زدند......

 

اگر برای دیگران ارزش قایل باشیم هرگز از انتقادهای آنها ناراحت نمیشویم بلکه اتفاقا از آنها تشکر میکنیم و خوشحال می شویم.

 

13-تشکر کردن در قبال لطف دیگران موجب جاذبه می شود.

 

14-غر غر نکردن در حضور دیگران باعث جاذبه میشود .

 

15-مسولیت پذیر بودن و خوش قول بودن و الاف نگه نداشتن دیگران موجب جاذبه می شود  

 

یا اینکه مسولیت اشتباه خود را بپذیریم و آنرا گردن کسی نیاندازیم چون با اینکار به خود توهین میکنیم که من گوسفندم و از خود اختیار ندارم و چون تو اشتباه کردی منم اشتباه کردم.

 

16-زیبا حرف زدن نه رک حرف زدن:

 

حرف هم مانند انسان نیاز به لباس دارد لذا ما باید برای ابراز خواسته هایمان آنها را زیبا کنیم یعنی حتما اول آنها را  با لباس زیبا بپوشانیم یا کادو پیچ کنیم بعد بزنیم و هیچگاه رک و پوست کنده و لخت و عریان حرف نزنیم.

 

مثال:

 

بابا خیلی بو می دهی....................غلط

 

پدر عزیزم اگر خواستی حمام بروید دکتر گفت شما میتونید پایین تنه را بشویید.

 

یا مثلا اگر بخواهیم از دیگران  انتقاد کنیم اولا در خفا و دوما کادوپیچ.

 

درست سوال کردن از افراد موجب ایجاد جذبه و آرامش می شود.(جذبه عادل فردوستی پور و علی ضیا)

 

در رابطه با دیگران متوقع توجه، محبت و .. دیگران نباشیم و مانند طلبکارها رفتار نکنیم و  برای  بدست آوردن اینها کار نکنیم و رابطه برقرار نکنیم بلکه  برعکس بایستی خود توجه و محبت به دیگران عرضه کنیم و موجب شادی  آنها شویم تا آنها در حضور ما احساس بهتری داشته باشند و لذا جاذبه و آرامش بدست آوریم.

 

 

 

17-هنر خوب گوش کردن موجب ایجاد آرامش در ما و دیگران می شود:

 

اول اینکه ما دچار عذاب وجدان اینکه مطلب را از دست دادیم نمی شویم و مجبور به پرسیدن از او نیستیم و در ثانی دیگری از توجه ما لذت می برد.

 

 

18-هرگز با دیگران بحث جدل نکنیم ما باید روش حل مساله را جایگزین اینها کنیم:

 

چه تقابل: چه منافع ما جور در نمی آید.

 

تعارض منافع : وقتی طرف با فکر و اندیشه ما 180 درجه مخالف است و پررنگ تر از تقابل است.

 

جدل: دهان به دهان و پررنگ تر از تعارض.

 

 

 

19-صبر در رابطه و دیگران و آرامش:

 

اگر بتوانیم در رابطه با دیگران صبر داشته باشیم آرامش بیشتری را تجربه می کنیم بطور مثال دیروز وقتی منتظر بودم ماشین جلوییم برود و نمی رفت متوسل به بوق و چراغ شدم که باعث شد چراغم روشن بماند و اعصابم خورد شود....

 

 

20-وقتی عزیز کسی فوت می شود:

 

اطلاعیه فوت را می بینیم که اگر طرف به ما نزدیک است  و امکان رفتن برای ما باشد(کاری در آن زمان نداشته باشیم) در مراسم شرکت نماییم و اگر امکان رفتن وجود ندارد که تلفنی تسلیت می گوییم.


به امید قشنگترین رفتارها در زندگی چند روزه ی دنیا قشنگمون 

یاعلی 

نظرات 2 + ارسال نظر
نگاه جمعه 31 خرداد 1398 ساعت 22:55 http://negahekohestan.blogsky.com

اگه همه ی این موارد خوبو، قطعه قطعه بذارید خوندنی تر میشه اینطوری هم همه رو گفتین هم همه رو خوندن

شماره ی بندها دوباره ببینیدشون

سلام
ممنون نظر قشنگ و خوش سلیقه تون
چشم انشاء الله در موارد آتی سعی می کنم نظم و اختصار رو رعایت کنم
قول

نگاه پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 15:22 http://negahekohestan.blogsky.com

سلام
اینا عالی بودن فقط نفرموده بودین اگه شخصی مورد چهارمی رو اشتباه کرد باید چطور عذرخواهی کنه که پذیرفته بشه
بعدم
با اجازه ی شما شماره ها انگار از یه جایی به بعد نیاز به اصلاح دارن آخه دو بار 345 داریم تو این متن بازم تشکر متن خیلی عالی بود چون طولانی بود باعث تنبلی میشد

سلام
ممنونم
منظور از مورد چهارم یعنی بار چهارم؟
دیگه اون میدونه و انصافش و میزان بخشندگیش
در مورد شماره ها نگاه کردم ندیدم
باشه بعد از این کوتاهتر می ذارم
ولی اخه همهش خوب بود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.