خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

عنوان با شما

سلام 

عصر جمعه ی قشنگی پر از بودنها و دیدن ها و گفتن ها 

از مجلس ختم یک مادر خانم فلان دکتر آمدیم 

جالب بود در نوع خود و خاطراتی که از نوآوری ها به تعبیر دوستان در این مراسم دیدیم. 

خانوادگی شرکت کرده بودیم مادر و هلن نازنین چی شیک و عالی و صمیمانه و مادر دخترانه 

شرکت کردندیم 

امشب هم همراه پدر قرار است بریم دعوت یک ولیمه ی خانه خریداری شده 

و روز جمعه ی قشنگ سرآغاز تابستان را با کمی گرمی آغاز کردیم 

خیلی حس ها و آرزوها و امیدها به خدا و تصمیم های بعضی افراد در این لحظات داریم 

که خب قشنگی های خودشو داره 

مثلا همین بحث شیرین خانه و تمدید آن 

یا سرگذشت خانه خریدن این دوست عزیزمون و جریانها و پس اندازها و به قول خودش خطر از بیخ گوش 

گذشتن هایش و تغییر و تحولات اقتصادی و تحریم و دلار و خانه و سر بزنگاه تصمیم گرفتن هایش 

به قول ضرب المثل ها : فایده های نخورده زیاد است. 

مهم این هست که هر چه بوده خوب گذشته و افسوس نخوریم و آینده هم در راه هست 

حال را بهترین و قشنگترین و با خدا ترین و مرضی خاطرش رقم زدن مهم هست. 

دیروز ظهر میهمان مادر بودم ، دختران کوچک داداش آلمان رفته ، طفلکی ها خیلی دلتنگ پدر بودن 

خیلی دلم گرفت که این دنیا و فاصله ها گاهی با تصمیم های ما بی رحم می شوند 

و شبش هم که مجلس فاتحه مادر یکی دیگر از دوستان اصفهان نشین رفتیم که همه و همه باعث شد 

هلنم این نازنین وجود را بیش از 16 ساعت پیاپی نبینم و کلی دلتنگش باشم 

مخصوصا وقتی به عظمت حوری بودنش و این همه قشنگی و طراوت و لطافت رفتارش در لحظه لحظه ی زندگی ام 

فکر کرده و می کنم، بیشتر و بیشتر دوستش می دارم و این آرامش و این زندگی قشنگ و خدایی را مدیون 

روح بزرگ و خدایی و بینظیری های هلنی اش بوده و هستم 

وقتی مشکلات زندگی دیگران و برخوردهای خنگولانه ی بعضی ها را با همسرانشان و حتی وقتی بی عشق و بی احساسی 

خیلی از زندگی های اطراف  و اکنافم را می بینم، بیشتر و بیشتر وجودش و بودنش و عطوفت و مهربانی و خانمی هایش 

بیشتر و بیشتر که از روح بزرگ و خدایی و البته حوری صفتی اش ، نشئت می گیرد را درک می کنم و سعی می کنم قدر بدانم


دیروز با مادرم رازها و گپ و سخن ها گفتیم و عمیق نگاهش کردم و البته سعی کردم کمتر سربه سرش بذارم 

فدای صفا و صداقت و مهربانی مادرم بشم که با اون سواد اندکش ، روح بلند و معنویتی بزرگ و قلبی به بزرگی آسمان دارد 

و پدرم که در نوع خودش و سبک و سیاق خودش تدبیر و اخلاق مردانه و مغرورانه به معنی گلیم خودش را از آب کشیدن 

و به زحمت نینداختن دیگران را دارد. فدای هر دوشون که وجودم و سرودم و شادی و بودنم و موقعیتم و نگاه و هر 

برکت و نعمت و جایگاه و شخصیت ( البته زیاد نداشته ام ) را مدیون مهر و عطوفت و تدبیر آنان دارم. 

منظور از شخصیت بیشتر آن نقش کاریزماتیک در تغییر و تحولات اجتماعی کلانتر از سطح خانواده هست فعلا. 

با باشد که رستگار شویم 

صحبت با مردم و درک نظرات و نگاه و رویکردشان به زندگی از جهت الگو گیری یا عبرت گیری قشنگ و مفید فایده هست 

سعی کنیم با خوبان دوست و در پی کسب معرفت و نکته و سرمشق و ... باشیم که این رسم روزگار هست 

سعی کنیم اندوخته ها و کسب فضایل را بیشتر کنیم 

( دیشب پدر بهترین شغل را کسب معرفت و مطالعه و افزودن بر قدرت  و معنویت وجودی بیان کردن. ( البته اینا به تعبیر و برداشت 

من اینجا تقدیم شد.) ) 

کاش و انشائ الله که قدر لحظه ها و موقعیت و نعمت های بی شمار پروردگار را بیشتر و بیشتر بدانیم 

و لحظه ای از محاسبه ی نفس و مراقبت اعمال و رفتار و گفتارمان غافل نباشیم. 

به قول بهجت عارفان: عیوب خودم آنقدر زیاد بدانیم که فرصت پرداختن و گیر دادن به عیوب دیگران را نداشته باشیم. 

خودم را عرض می کنم کاش همیشه عیب های خودم را برطرف کنم وقتی مطمئن شدم که عیبی خاصی ندارم ، 

به دیگران هم در آن زمینه که بی عیبم ، تذکر و هدیه ی رفع عیب بدهم 

غروب عصر جمعه و دلتنگی دل امام زمانمان از تاخیر در ظهورش 

اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من المستشهدین بین یدیک 

کاش لایق دیدار شویم و کاش فدای نگاه قشنگش و آن سیمای ملکوتی و انسان کاملش 

اللهم صل علی محمد و آل محمد 

ممنون نگاهتون و حضور پر از صفا و عاشقانه تون 

یاعلی 

نظرات 3 + ارسال نظر
نگار شنبه 1 تیر 1398 ساعت 02:24

به عنوان یک مخاطب خانم فکر میکنم تشبیه یک زن وفادارکه همسر و شریک مرد ومادر بچه هاست ازجانب مردی که صاحب فضل و دانش و درک واحساسه به حوری که سمت وجایگاهش مشخصه ،،موجودات تنظیم شده ای که برا پاداش آفریده شدن ورباط گونه خوبیهاو زیبایهای زنانه رو اما بی اختیار دارن ازنظرمن یک تشبیه توهین امیزه...البته عذر میخواممممم

ممنونم نکته ات قشنگ بود
ولی خب در این دنیا حوری شدن و حوری بودن یک مقام اکتسابی هست، که با تمام تلاش و تهذیب و تفکر و ناب بودن برای خودش و همسرش به دستش آورده است.
نه اینکه حوری خلق شده باشه. اگر چه بر اساس فطرت خدادادی همه توان حوری شدن را داشته و دارند ولی خب همهه توفیق رسیدن به آن را ندارن، ضمن اینکه رسیدن به مقام حوری بودن به تشکیک و درجه بندی هست.
به نظرم حضرت عالی شما معنی فرشته که بدون غریزه و ظرفیت گناه نداشتن را با مقام حوری که با تلاش و تهذیب هم در این دنیا و عالی ترش را در آن دنیا به آن درجه نائل می شویم، تفکیک نفرموده اید.
اگر این طور به قضیه نگاه کنیم، تکریم و بزرگ داشت انسانی هست که با تلاش و تهذیب و اختیار خودش از امتحان های الهی سربلند بیرون آمده، و نزد همسرش همچین جایگاهی پیدا کرده است، و این خیلی قشنگ و باعث افتخاره.
ممنون نگاهتون

نگار شنبه 1 تیر 1398 ساعت 02:21

سلام
با اجازتون میخوام عنوانی برا پستتون پیشنهاد کنم (باتوجه به اینکه نوشتید عنوان با شماو باتوجه به متن و مطالب درج شده)
۱خوش بحالم
۲خوشبخت بی درد
۳خوش شانس

[ بدون نام ] شنبه 1 تیر 1398 ساعت 02:15

سلام
با اجازتون میخوام عنوانی برا پستتون پیشنهاد کنم (باتوجه به اینکه نوشتید عنوان با شماو باتوجه به متن و مطالب درج شده)
۱خوش بحالم
۲خوشبخت بی درد
۳خوش شانس

ممنون پیشنهاداتون
خخخخخخخخخخ
باشه بهشون فکر می کنم.
اینا که همش مخاطبشون من هستم.
جالب بود ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.