خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

خدامحور باشیم

سلام علیکم و رحمةالله

 احوال شما شب شما بخیر 

 عزیز محترم خوش اخلاقی کنارم نشسته است که از چند روز پیش میهمان هست

طفلکی تنهاست و شوخ طبع به سبک خودش، بچه هاش پخش کل دنیا شده است، دخترش آمریکا و بچه هاش فعلا ایران و 

ترکیه ان و همسر هم که به رحمت حق رفته است 

و کم نیستند کسانی که این شرایط را دارند و چقدر زندگی ها هر کدامش یک مشکل خاصی دارند

و مرد آنست که بتواند با مشکلات کنار بیاید و مدیریت کند و بارها را به مقصد برساند

الان صحبتش شد که فلانی شوهرش مشکل اعصاب دارد و دارو مصرف می کند و گاهی بیکار 

و مستاجر و گرانی و ... و خانمی صبور و مدیر و زرنگ که زندگی را جمع می کند. که البته 

خانم هم مریضی خاصی دارد و دوا و درمان و تحمل و ساختن. 

چقدر حال و احوالهای عزیزانم از جمله کسانی که شرایط ازدواج را با خرج و مخارج آنچنانی ندارند و 

در عقد مانده اند و حرف مردم و پریشانی های خودشون و توقعات و گاهی تنبلی ها و بی تدبیریها و جهالت ها 

و امان از جهالت و نادانی کسانی که بعضی هاشون در جهل مرکب مانده اند. مگر که روزگار اصلاحشان کند

و شایدم اصلاح نشوند و همین طور هم به سلامتی دنیا را ترک کنند.  

و چقدر اشتباهات و گاهی ندانم کاری های ما ( من ) هم زیاد هست که خودم می دانم و خدایم و چقدر خدا بهم 

مهربان بوده است اما از حسرت و حساب قیامت می ترسم. کم کم داره استرس رفتن و دست خالی بودن می گیرم

دعا کنید و کنیم که عاقبت بخیر باشیم و الهی العفو هایمان ولو از ته قلب نباشه، مستجاب شود و بیشتر توفیقش را داشته 

باشیم که لحظه ای از حساب و کتاب و حضور آن حاکم و ناظر غافل نباشیم و نلغزیم و کمک گار باشیم برای همه ی بندگان. 

و زندگی جاریست با تمام تلخی های سرگذشت ها و سرنوشت های بعضی ها و چقدر آزادی و تلاش برای بهتر شدن 

و تلاش برای ساختن و تلاش برای بهبودی و خوشحالی قشنگ و ناب و خواستنی هست 

کاری که به سرانجام می رسد چقدر خوشایند است. خبر خوبی از موفقیت عزیزی می شنویم ناراحت و اندوهگین 

از دیروز مادر عزیزم و برادر و خانواده اش شهرستان تشریف برده است  

عصر گاهی به زیارت پدر و نگاه به چهره ی پر از خاطرات و گذشته ام که در سالیان نزدیک و جوانی اش 

در کنارش بوده ام، می کنم 

بحث و کلامش را گوش می دهم تا باشد که هم فعالیتی باشد و هم خوشحالی دل مهربان البته سنتی اش با افکار سنتی اش

می خواهم تا هست نگاهش کنم و قدرش را بدانم که مثل پسر این مهمان مان ، بعد صد سال رفتنش ، دلتنگش نباشم و حسرتش را کمتر 

میل نمایم . نگاه به صورت پدر  و مادر عبادت است و چقدر همه چیز زود می گذرد و خدایا کمکم کن که قدرش را بدانم 

عزیزی در وبلاگی دو گروه دوستان مذهبی و کمتر مذهبی را مقایسه کرده بود، البته چون خودش گرایشات و در طیف دوم بود

سعی کرده بود که کمی قضاوت طرفدارانه داشته باشد . و عرض کنم که همه نوع انسان با افکار و سبک های زندگی مختلف 

در جامعه حضور دارند، آنچه به نظر من مهم هست و ارزنده همان کلام قرآن است که ملاک برتری به تقوا هست، حق است و رضایت 

خدا ، حالا در هر طیف و صنفی و جنسیتی باشد. 

آسمان و زمین با حق و عدالت آفریده شده است و آنچه به حق  و عدالت نزدیکتر و منطبق باشد پایدار است 

و این مرام و مسلک زندگی مون باشه 

ممنون نگاهتون 

دیشب عرض می کردم که اولویت من در زندگی کسب رضایت حق و رنگ خدایی داشتن در زندگی هست، با کسی در این مورد 

تعارف ندارم و این را قشنگترین و اصیل ترین می دانم. تا باشد که رستگار شویم 

و با یاد خدا و عمل به فرامینش دلها ارام می گیرد. 

این منظومه و سیستم را باید در زندگی ترسیم کرد که خدامحور باشیم همیشه 

یاعلی 

این روزها وقتی کاری رو تمام می کنم یک احساس قشنگی 

نظرات 1 + ارسال نظر
ایوا پنج‌شنبه 5 دی 1398 ساعت 09:08 Http://Mysecretdiary.blogsky.com

درود بر شما علی آقا؛ زحمت کشیدید و چند خطی درباره من نوشتید. من درباره دو گروه از دوستانی نوشتم که با آنها ارتباط تنگاتنگ دارم و دوستی دیرینه و نه درباره هیچ گروه دیگری در جامعه. من درباره دوستانم نوشتم با شناختی بیش از ۳۰ سال با یک گروه و نزدیک به ۲۵ سال با گروه دیگر؛ این درست همانی هست که وجود دارد. من دارو ی جانبدارانه نکردم من واقعیت را نوشتم. نیازی نیست و همچنین اخلاقی و درست نیست که چتهای دوگروه را بگذارم. شما درباره نوشته من قضاوت طرفدارانه کردید بدون اینکه من را بشناسید و من درباره کسانی نوشتم که شناخت کامل دارم.
بر کسی پوشیده نیست که ماندن و ندانستن و یاد نگرفتن و خواستنِ نادان ماندن پیامدی جز ماندآب شدن ندارد. امید که روزی مردم ایران را شادتر و داناتر و دور از خرافات و تعصب ببینیم.
در پناه خدا باشید

سلام
ممنون نگاهتون
تو پست توضیحاتی عرض شده است.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.