خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

مهمان حبیب خداست

سلام دوباره 

امروز باز هم به دلیل آلودگی هوا گلهای زندگی مدارسشون تعطیل هست

چی خوب هست که عزیزانی داشته باشی که چشم روشنی ات باشه و تنها آن کسانی هستند که 

دور و برشان ندارند یا به قول دوستان به جک و جونور مثل سگ و گربه و خرگوش پناه می برند. که البته حیوان در 

جای خودشان ملوس و دیدنی . اما نه برای رفع تنهایی 

به پدر در منزلشان سر نزده ایم، تعارف و دعوت که تشریف بیار خونه ی ما، می فرماید تنهایی بهتر به درسها و بحثا می رسم 

پدر است دیگر با اخلاق سرفرازنه و استقلال طلبی مثال زدنی اش 

دو سه طرح می خوام برای جاهای خوبی بنویسم، اما به خودم می خوام کمی استراحت بدهم 

دیروز تا ساعت 21 و خورده ای کتابخانه بودم و مشغول 

البته عصری تو بوفه اش سوپ یا خوراک خوشمزه ای داشت که فلفلی نوش جان شد و جای شما خالی چسپید 

آن مهمان طفلک تنهایمون از دیروز صبح کمی  لرز گرفته بود و دیروز عصر دکتر رفته و الان زمین گیر و کمی بهتره شکر خدا 

و مهمان عزیز است همچون نفس اگر آید و بیرون نرود .....  بقیه شو دوست ندارم بگم ، چون در این مورد خاص 

 بیمار شدن دست خود آدم نیست. ( اما در شرف بیماری بودن اما مستعد بیماری بودن با توجه به آب و هوا  مسافرت صلاح نیست)

اما یک عزیز جوانک دیگر هم به عنوان مهمان قبلا  داشتیم که بعد از حدود یک هفته در خدمتش بودن و هیچ کار و برنامه ای جز بودن نداشت، 

از قضا شب آخری جایی ( خانه مادر ) مهمانی دعوت شده بودیم، خیلی ریلکس تقاضا داشت که کلید خانه را بدهید وقتی من آمدم پشت در نمانم

شما بروید مهمانی و اگر شب ماندید من همین جا می مانم.

 که البته اجبارا آن شب خانه ی یک آشنای قدیمش رفت و فردایش دوباره پیشمان برگشت. 

و خوشمزگی ماجرا وقتی بود که همین جوانک وقتی من شهرستان رفتم برای یک مراسم دیگر، 

با اینکه در آن مجلس بود، حتی نیامد و یک احوال پرسی ساده هم نکرد. 

با اینکه از خودش خانه و مادر شاد  و سرحال و برادران اهل کمال و کشمکش و ... داشته و دارد. که پندش دهد فراوان، و 

البته شاید پندش دهد برای ماموریت خاص و نمی دهد عمرا اندکی برای لحاظ.

اینا را میگم که کمی یاد آوری کنم که همچنین میهمان آدمایی هم پیدا می شوند. 

البته تو روایات داریم که مهمان شدن سه روز و سه شب است، و البته خودم تا جایی دعوت نشوم سعی می کنم که نروم و 

اگر خودم بنا به قضیه ای یا مراسم و دعوتی هم بروم ، دوست ندارم حتی بیشتر از یک شب را خانه یک  فامیل بمانم 

چون احساس می کنم که حرفهامون تمام شده و حال و احوال شده است بیشتر از اونش برای دو طرف مناسب نیست. 

البته راه دور همون سه روز و سه شب مناسب است و منطقی . 

خب بعضی ها لطفشون زیاد است و خدا حفظ و هدایتشون کنن. چون مهمان حبیب خداست ، با خودش خیر و برکت می آورد 

و گناهان اهل خانه را می برد. داشتن میهمان و مهمان نوازی در حد متعارف ثواب دارد و صله رحم است. و گفتگوی دوستانه و 

 خوش خلقی  و نقل خاطرات و گفتنی های خوب، باعث مسرت خاطر و طولانی شدن عمر می گردد. 

و البته حرف دین و ائمه همیشه قشنگ و حقیقت است

و باز هم اسلام و آموزه هایش قشنگ و دلنشین هست به شرطی اهل عمل و عدل و انصاف و ملاحظه باشیم 

البته یک فامیل دیگر هم داریم که مجلس نامزدی شو با اینکه خانواده پسر است و اختیار برنامه ها در دست خودش هست 

در این سرما و در این فصل امتحانات عین روز کاری و درسی و شغلی است، اونم در روز یکشنبه که تعطیل بردار نیست، 

انداخته است  و خدا مبارک کند و خوشبخت باشن ، خواستم بگم که این هم یک نوع ملاحظه است شاید توقع دارند 

که مهمان های دور و اطراف و از راه دور در مراسمشان شرکت هم کنند. 

وای چقدر غیبت کردم، خدا منو ببخشه 

کاش عیب های خودم رو هم بیشتر می دونستم که اینقدر از مردم که ملاحظات خاص خودشون را دارند، انتقاد نکنم

خدا منو ببخشه 

اللهم اغفر للمومنین و المومنات 

چقدر این  قنوت نماز وتر در سحر قشنگه، 40 مومن را براش دعا می کنی و 300 بار الهی العفو 

و چقدر قشنگ خدا رو قسم می دهی که هیچکی نیست، ترو به جان خوبانت ، ببخش و هدایتم کن 

ببخش که ادعونی استجب لکم ، خودت گفته ای 

رحمت و بخشش را خودت بر خودت واجب کرده ای. 

انتقاداتم را که گفتم نادیده بگیرید، فقط خواستم که یک روزی یادم بیاد که من مثل اون جوانک نباشم. 

اگر هم خواستید کسی رو دعوت کنید، به ملاحظات و شرایط مدعوین هم توجه داشته باشین. 

و ما هم سعی کنیم که نباشیم و شما که البته که نیستید . 

ممنون نگاهتون 

یاعلی 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.