خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

صبر چیست؟

صبر چیست؟ 

صبر، ظرفیت آرامش پذیری انسان است. و از آنجاکه وجود انسان ذهن اوست، آرامش پذیری انسان بر میگردد به آرامش پذیری ذهن او. اتفاقاتی که برای انسان روی میدهد آرامش طبیعی ذهن انسان خواهی نخواهی کم یا زیاد بهم می خورد. چون آرامش ذهن انسان با آرامش بیرونی تنظیم شده است و ذهن، انعکاس و آینه اتفاقات بیرونی است. وقتی اتفاقی در بیرون می افتد و تغییری در بیرون انجام میشود، این تغییر بلافاصله در ذهن که آینه بیرون است منعکس میشود و آرامش حاکم بر ذهن را بهم میزند. و اگر ذهن اینه صاف و روشن و سالمی باشد این تغییر در آرامش ذهن درست به همان اندازه ای است که در بیرون اتفاق افتاده، نه کمتر و نه بیشتر. اما اگر خود این آینه سالم نباشد و مشکل داشته باشد، مثل آینه مواج یا آینه جرم گرفته و کثیف، اندازه این نا آرامی در ذهن به اندازه نا آرامی در بیرون نیست و کیفیت آن هم دقیقاً مشابه اتفاق بیرون نیست، بلکه کمتر یا بیشتر و یا تصویر اتفاق در ذهن بهتر یا بدتر است. و اینکه می بینیم که یک اتفاق خاص در افراد مختلف تاثیرات و احساسات متفاوت بوجود می آورد دقیقاً به همین دلیل تفاوت کیفیت ذهن آیینه ای آنهاست. کسی که بتواند آیینه ذهنش را طوری تنظیم کند و پاک و روشن نگه دارد که اولاً حوادث و اتفاقات بیرونی را همان اندازه و همانطور که هستند و اتفاق افتاده اند ببیند، نه بهتر و نه بدتر و نه کوچکتر و نه بزرگتر. به این افراد می گوییم ذهن سالم دارند. و اگر بتوانند ذهن خود را خیلی زود آرام کنند بطوریک متاثر از اتفاقات بیرونی نشود یا کم بشود، می گوییم این افراد صبر دارند و صبور هستند. 

صبر داشتن و صبور بودن از مهم ترین نشانه ها و ویژگی های یک انسان سالم است. 

تمام کسانی که دست به کارهای بد می زنند و به خود یا دیگران ظلم می کنند بدلیل آن است که صبر ندارند و نمی توانند برای رسیدن به خواسته هایشان ذهنشان را آرام نگهدارند و صبر کنند. 

صبر داشتن را می توان قانون مزرعه در زندگی دانست. قانون مزرعه آن است که بعد از کاشتن بذر در مزرعه باید از آن مراقبت کنی و برای رسیدن به محصول عجله نکنی. مدتی را صبر کنی تا گیاه بروید و رشد کند و به ثمر برسد.

هر نوع ناتوانی در عدم سازگاری با اتفاقات زندگی یک نوع نا آرامش پذیری ذهنی و بیماری ذهنی است که شخص بیمار باید برای معالجه خود اقدام نماید. 

صبر ضریب توانمندی و ظرفیت آرامش پذیری ذهن انسان است در مقابل سختی های زندگی که بسیار مهم و از ویژگی های یک انسان سالم است. 

صبر یعنی اینکه بدانی هر اتفاقی نباید آرامش ذهنی ما را بهم بزند.

صبر یعنی جدا دانستن اتفاقات این دنیا از وجود ما و ذهن ما. 

صبر یعنی تحمل بدی ها تا پیدا کردن عادلانه ترین و منصفانه ترین و ریشه ای ترین راه برطرف کردن بدی ها. 

صبر یعنی حفظ آرامش و فضاگشایی برای اینکه اتفاقات بیرونی بهترین و مطلوب ترین تاثیر را بر رشد ذهنی ما داشته باشند و کمترین درد و رنج را بر احساسات ما وارد کنند. 

صبر یعنی خودداری از هرگونه واکنش نامناسب در مقابل بدی ها و ظلمی که به ما میشود. 

صبر یعنی کارهای بزرگ را به خداوند و زندگی واگذار کنیم و در مدیریت خدا و زندگی دخالت نکنیم، بلکه به مدیریت خدا و زندگی در اتفاقات و قضاها کمک کنیم. 

صبر یعنی احترام به خداوند تا اعلام فرمان اقدام از طرف او. 

صبر یعنی حفظ آرامش، فضاگشایی و سعه صدر  و منتظر اعلام نظر خدا شدن. 

صبر یعنی توانایی و باقی ماندن تا وقت مناسب برای بهترین پاسخ. 

هیچ تسبیحی ندارد آن درج 

صبر کن الصبر مفتاح الفرج

مولانا

رب الشرح لی صدری و یسرلی امری واحلل عقده من لسانی

نظرات 1 + ارسال نظر
راحله سه‌شنبه 27 آبان 1399 ساعت 00:44 https://khaneylimooie.blogsky.com/

سلام دو سه پست اخر انگار فقط از جایی کپی شده بود. بیشتر طرفدار روزانه نویسی هاتون هستم.

سلام
آره گلچین از دیگر عزیزان بود
چشم سعی می کنم بیشتر در سال جهش تولید
تولید قلم خودم باشه
اینطوری قشنگتره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.