خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها
خدا   عشق    آرامش

خدا عشق آرامش

تک نگاشته ها و احساس های یک مرد از : زندگی و بندگی : خانواده سیاست آینده و خدا و زیبایی ها و دوستی ها

نگاه انعکاسی به کارها و رفتارها

سلام 

شام جمعه و یک هفته دیگر هم از عمر مان رفت و با هر نفس و هر روز و هر جمعه ای قدمهایی به مرگ نزدیک تر می شویم


روی سجاده آخر نماز همیشه آرزو کرده ام که مثل اون ترک عاشق امام حسین علیه السلام رفتنم در سجاده باشد و جان به جان آفرین 

تسلیم کنم . البته آرزوی شهادت و البته رجعت در رکاب قشنگترین و آقاترین اقای دوران را هم دارم 


دیشب کلن از عصری منزل مادر اونم چی مادری فوق العاده مهربان و ناز و ناب 

حدیث کساء و دعای کمیل 

و صبحی بعد از نماز صبح شوخی شوخی با سه تا دخترا رفتیم حرم 

و چقدر چسپید و هر چی دلشان می خواست از رفتن و سیر و کار و سفر به دلشان رفتار کردم که خوش باشن 

و طفلکی ها چند ماهی میشد شاید که حرم و اطراف را ندیده بودند 


اونم با این تغییرات جدیدی که دیگه ماشینی اطراف حرم تردد نمی کند و اطراف را سنگفرش و گلکاری و صندلی گذاری 

برای زایرین کرده است و کلی گشتیم جای شما خالی 

حتی رودخانه کناری هم با هم رفتیم و چقدر شاد و پر از جنب و جوش و حرف و حدیث بودند 

و زندگی دو روزه ی دنیا ارزش سخت گیری و امر و نهی و حتی پس انداز هم ندارد  و هر چی هست پس انداز برای آخرت باید باشد 


کلی کارهای عقب افتاده و ولی میل عجیبی به خواب پیدا کرده ام از عصری ولی خب خوابم هم نمیاد چون کارها و قشنگی های قشنگ برای انجام 


اوه راستی یک بنده خدایی بد جور تو پایان نامه اش به مشکل و ضیق وقت خورده است و البته طفلکی مریض احوال هم مثل اینکه شده است 

و کلی التماس و درخواست که کمکش کنم ، نمی دانم چیکارش کنم، هم می خواهم و هم محذوریت هایی هست که پایان نامه را باید خودش انجام دهد 

البته به عنوان استاد مشاوری که میگفت کامنت هایی برایش زدم که خیلی به اصلاح و روند جواب به پرسش نهایی و اصلی اش کمکش می کند 

ولی خب روند اصلاح و تکمیل خیلی چیزهایی که خودش بلد نیست را هم توقع دارد که فعلا به روی خودم نیاورده ام . چی معنی داره والا 

البته از شرم و یا هر چی خودش را درست هم معرفی نکرده است فقط فایلها را فرستاده است و خواهش و درخواست و التماس ها یش 


دیگه این طوریاست 

و نوشتن هم سخت است و هم آسان . سخت است چون باید کلی فسفر بسوزونی و کلی صبر و حوصله و مطالعه  و دقت و نکته نگاری و ...... 

و آسان هست چون وقتی مسلط و قوی باشی راحت و روان می نویسی و کلی لذت نصیبت می شود وقتی خلق می کنی و می آفرینی فکر و نظریه 

و ایده و نوآوری را که در فرایند پژوهش و هدایت و ارائه ی مطالب ناب و سرنوشت ساز و کار ساز تولید کرده ای . و این خیلی قشنگ هست 


یک چیز دیگه ای هم گوشه ی ذهنم و ته قلبم هم قرار بود بنویسم که الان هر کاری می کنم نمیاد که طرحش کنم 


شاکرم خدایی را که زیبا می آفریند و زیبایی را دوست دارد 


آها خودسازی و قشنگی رفتار مهمترین اصل در موفقیت و اساسی وظیفه ی انسانی ماست 

هر چی کنیم به خود کنیم گرچه که نیک و بد کنیم 

این رو می خواستم بگم خوب شد یادم امد 


از رابطه انعکاسی در رفتار و اخلاق و کارهای قشنگ مان استفاده کنیم 


یعنی : من خوبی می کنم و احترام می گذارم که به خودم خوبی کرده باشم و به خودم احترام گذاشته باشم 

نه اینکه توووووووووووووووووووووقع تاکید می کنم توووووووووووووقع داشته باشم که دیگران هم همین کار را دقیقا 

یا بیشتر و قشنگتر برای من انجام دهند. این خطای نابخشودنی در زندگی هست که این توقععععععععععععع را داشته باشیم 


مضمون حدیث هم هست که : در ازای احترام و کار خوبی که برای خوووووووووودت و برای نفع و بزرگی و لذت و کلن برای خودت انجام داده ای، 

از دیگران توووووووووووووقع خوبی و احترام نداشته باش!!! تماااااااام 

اگر این راز و رمز و داروی درمان اخلاق و رفتار و سِر نجات بخش را در زندگی به کار گرفتیم در همه ی چیز حتی در زندگی با کسانی که واقعا 

رقیب، ناجالب ، حسود، یا هر چیزی در باره اش می دانیم و به خودمان تلقینش کرده ایم، به لطف خدا و این لطف و نگاه خوش ، همراه و همدم و رفیق 

و همخویش باهاش خواهیم بود. 

بازم دوست دارم بگم تماممممممممممممممممممم 


اوووووووووف این چی نگاه و رمز قشنگی هست، که می خواستم اینجا و اینطوری و البته با تاکید به خود خود خود م بگم 


و قول بدم و قرار بگذاریم که همیشه چنین نگاهی در قبال رفتار، اخلاق و کارهای انجام شده و نشده ی مان داشته باشیم 


یک نگاه انعکاسی ، که هر چی کنیم به خود کنیم و از دیگران در ازای احترام و خوبی به خودمان ، توووووووووقع نداشته باشیم 

و پدر این توقع بسووووووزه که شیطان را خوار کرد البته ریشه اش در تکبرش بود 

پس توقع و تکبر که اساس رجم و رانده شدن شیطان لعین بود، را هرگز نداشته باشیم که فکرش هم مشمئز کننده است 


باشه؟؟؟؟؟؟ 


چشم؟؟؟؟؟؟ 

ممممممممممنون نگاهتون 

اینم قول من به خودم و شما خوبان که شاهد باشید که توقع و تکبر هرگز نداشته باشیم 


یا حق و یاعلی 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین جمعه 7 آذر 1399 ساعت 23:13 https://jadeyebipayan.blogsky.com/

سلام مجدد علی اقا
خوبی
آقا دمت گرم که این همه تایپ کردی افرررین داری
مرسی که اون سری سر زدی وبم
مخلص

سلام
مممممممنونم حسین آقا
دیگه توفیق هست و انشا الله که مفید باشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.